W sobotę do brytyjskiego portu Portsmouth po raz pierwszy zawinął prom typu ro-pax – Islander. W niedzielę 23 marca br. rozpoczął z kolei świadczenie usług na trasie Portsmouth – Guernsey – Portsmouth.
Islander - wcześniej pływający pod nazwą Condor Islander – przez ostatni miesiąc przechodził remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej im. J. Piłsudskiego S.A. z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding S.A.
Jak poinformował przedstawiciel armatora – oprócz prac dokowych – wykonany został także rebranding jednostki. Logo firmy Condor Ferries zostało zastąpione barwami Brittany Ferries. W kolorach nowego armatora odnowione zostało również wnętrze statku.
Zmiana nazwy oraz barw jednostki ma związek z wykupem przez Brittany Ferries pakietu większościowego firmy Condor Ferries.
– Zmiana kolorów jest zatem tylko pierwszym krokiem w kierunku poprawy doświadczeń pasażerów, które będą koncentrować się na niezawodności, komforcie, gościnności i wartości – powiedział Christophe Mathieu, dyrektor generalny Brittany Ferries.
Islander (dł. 125 m, sz. 23 m), który wszedł do służby w 2005 roku, może zabrać na pokład do 400 pasażerów, a także samochody osobowe i ciężarowe.
Przedstawicie Brittany Ferries poinformowali również, że pływający dotąd w barwach Condor Ferries (będący własnością Brittany Ferries), szybki katamaran Condor Voyager rozpocznie obsługę nowego połączenia, pomiędzy St. Malo (Francja) – Guernsey – Poole (Wielka Brytania). Raz w tygodniu katamaran zawinie również na wyspę Jersey.
Guernsey to terytorium obejmujące wyspę Guernsey i kilkanaście mniejszych wysp w archipelagu Wysp Normandzkich, położonych na kanale La Manche, nieopodal wybrzeża Francji. Posiada status dependencji korony brytyjskiej – nie stanowi formalnie części Wielkiej Brytanii.
LEW