Stena Line wkrótce wzbogaci się o dwa hybrydowe promy typu NewMax. W chińskiej stoczni China Merchants Jinling Shipyard w Weihai, zwodowany został pierwszy z promów, który otrzymał nazwę Stena Futura.
W zeszłym tygodniu, podczas ceremonii w stoczni China Merchants Jinling w Weihai, świętowano zwodowanie Stena Futura oraz położenie stępki pod nowy statek - Stena Connecta, co oznacza początek jego budowy.
Po wejściu do eksploatacji Stena Connecta i Stena Futura zwiększą pojemność ładunkową na trasie Belfast-Heysham o 40 proc., odpowiadając tym samym na rosnące zapotrzebowanie na przewozy pomiędzy Irlandią Północną a Wielką Brytanią.
Dwa hybrydowe promy NewMax będą odgrywać kluczową rolę w dążeniu Stena Line do zrównoważonego rozwoju, ponieważ oba będą mogły być napędzane paliwem metanolowym. Zostaną również wyposażone w technologie, które umożliwią wykorzystanie zarówno napędu elektrycznego, jak i zasilania z lądu, gdy będzie ono dostępne.
Stena Line ściśle współpracuje z dostawcami, zapewniając przyszłe dostawy e-metanolu i realizując swoje strategiczne cele związane z przejściem na paliwa odnawialne oraz redukcją emisji CO2 o 30 proc. do 2030 roku.
Czytaj także:
Położono stępkę pod pierwszy z dwóch statków hybrydowych Stena Line NewMax - Stena Futura
- Z entuzjazmem obserwujemy postępy w budowie naszych nowych statków, które zabezpieczą naszą flotę na przyszłości oraz ustanowią nowe standardy w branży, będąc częścią rozwiązania problemu zmian klimatycznych. Te nowe jednostki są pierwszymi statkami roro wyposażonymi w wielohybrydowe rozwiązanie umożliwiające napęd zarówno na prąd, biopaliwa jak i metanol. Rozwiązanie to nie tylko spełnia wymogi przyszłych regulacji, ale także zmniejsza naszą emisję CO2, pomagając naszym klientom w osiągnięciu ich celów zakresu 3 - powiedział Niclas Mårtensson, CEO Stena Line.
Jak dodał szef szwedzkiego armatora, Stena Futura i Stena Connecta zapewnią kluczowe połączenie przez Morze Irlandzkie, odpowiadając na ciągły wzrost i zapotrzebowanie ze strony klientów frachtowych na tej trasie.
- Jesteśmy przekonani, że zwiększona przepustowość spotka się z pozytywnym odbiorem na rynku, gdy jesienią 2025 roku powitamy Stena Futura na Morzu Irlandzkim - podkreśla Niclas Mårtensson.
rel (Stena Line)