Dwie nowe jednostki CSOV zaprojektowane przez Ulsteina i budowane w Gdyni dla Ulstein Verft (ostatecznym odbiorcą będzie Bernhard Schulte Offshore) osiągnęły ważne kamienie milowe. Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni Crist 30 stycznia 2024 roku.
Te CSOV (statki do obsługi rozruchu), używane w sektorze offshore wind, charakteryzują się kształtem kadłuba Twin X-Stern, o symetrycznych pędnikach dziobowych i rufowych, zapewniających lepsze właściwości manewrowe i wyższą efektywność pozycjonowania dynamicznego.
Kadłuby zostaną przygotowane w Crist przed holowaniem do Ulstein Verft w Norwegii na końcowe etapy, które obejmują wyposażanie, prace malarskie, instalację elektryczną, integrację sprzętu, rozruch i próby morskie.
Matthias Müller, dyrektor zarządzający Bernhard Schulte Offshore, tak skomentował to wydarzenie: "Wspaniale jest być w stoczni świadkiem narodzin naszych dwóch nowych jednostek. Z niecierpliwością czekamy na dalszy postęp budowy tych niezwykłych statków offshore, których dostawa planowana jest na rok 2025.”
Lidvar Lillerovde, kierownik projektu w Ulstein Verft, również był obecny na tej uroczystości. "Jesteśmy zachwyceni, że możemy być tutaj, w stoczni Crist wraz z Bernhard Schulte Offshore, aby uczestniczyć w tym ważnym wydarzeniu dla dwóch nowych statków. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację doskonałej współpracy między armatorem, stocznią CRIST i stocznią Ulstein Verft w zakresie tych statków”.
rel (Crist)
Fot.: Crist; wizualizacja - Ulstein Verft