W gdyńskiej stoczni Crist SA przeprowadzono 29 września 2023 roku urzędowy przegląd pierwszej sekcji kadłuba dla statku Meyer Turku NB-1402 (Icon 3). To kamień milowy w budowie dużego bloku kadłuba, jaki polska stocznia dostarczy fińskiej stoczni z niemieckim kapitałem już w przyszłym roku.
W zakres pracy i dostawy stoczni Crist wchodzi budowa całkowicie wyposażonego bloku pływającego o wymiarach (D×S×W) 94×48×15 m do pokładu nr 3 trzeciej jednostki klasy 'Icon'. Masa samego bloku pływającego wyniesie około 5200 ton, a masa wyposażenia około 2500 t. Do głównych elementów bloku należą dwa zbiorniki paliwowe LNG.
Przekazanie bloku planowane jest na jesień 2024 roku.
Jednostki z serii 'Icon' (Icon class) to największe statki wycieczkowe, jaki kiedykolwiek dotąd budowano na świecie. Powstają na zamówienie Royal Caribbean International.
Pierwsza jednostka z serii, Icon of the Seas (na zdjęciu), została zwodowana w grudniu 2022 r., w czerwcu br. przeszła pierwszą serię prób morskich i ma być przekazana przez fińską stocznię do końca tego roku. Produkcja drugiej rozpoczęła się w lutym. Drugi i trzeci statek z serii mają być przekazane przez stocznię Meyer Turku w roku 2025 i 2026.
Statek rozpoczynający serię, Icon of the Seas, ma 232 000 jednostek tonażu pojemnościowego brutto, nośność 13 500 t, długość całkowitą niemal 365 m i szerokość konstrukcyjną 48 m. W 2805 kabinach i apartamentach statku klasy 'Icon' znajdzie się miejsce dla 5610 pasażerów.
rel (Crist); PBS (PortalMorski.pl)