W Gdańskiej Stoczni Remontowej im. J. Piłsudskiego SA zakończyły się dwa prestiżowe projekty zrealizowane na zamówienie renomowanego francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs, jednego ze światowych liderów systemów podmorskich, serwisowania, naprawy i układania różnego typu instalacji i kabli podmorskich.
Stocznia ta, wchodząca w skład największej polskiej Grupy stoczniowej Remontowa Holding, przebudowała dwa statki typu PSV - Ile de Molene i Cable Vigilance - na nowoczesne kablowce, czyli specjalistyczne statki do serwisowania, naprawy lub układania kabli podmorskich.
Realizacja tych projektów wymagała doświadczenia, dużych możliwości produkcyjnych, kompetencji i specjalistycznej wiedzy nie tylko w typowych branżach stoczniowych, ale również z dziedziny elektroniki, hydrauliki czy automatyki.
Wpłynęły statki typu PSV
Podstawowym celem obu bliźniaczych przebudów była radykalna zmiana przeznaczenia tych typowych statków PSV. Dotychczas wykonywały one mało wyrafinowane zadania przewożąc ładunki sypkie, płynne i drobnicę. Po przebudowie stały się wysoce specjalistycznymi statkami do naprawiania i serwisowania kabli podmorskich (lub ewentualnie układania).
Najpierw 16 stycznia przy stoczniowym nabrzeżu zacumował Ile de Molene, natomiast 3 lutego, wpłynęła bliźniacza jednostka - Cable Vigilance. Oba niezależne kontrakty podpisane zostały z renomowanym francuskim armatorem Louis Dreyfus Armateurs, dla którego Remontowa realizowała już w przeszłości kilka dużych, skomplikowanych projektów z branży offshore. Klientem docelowym pierwszego przebudowanego statku jest francuska firma Alcatel Submarine Network, natomiast drugiego - malezyjska firma Optic Marine Service.
Cały artykuł można przeczytać w 45. numerze miesięcznika POLSKA NA MORZU dostępnym w punktach Empik i Salonikach Prasowych, w centrach handlowych i na dworcach. Wejdź na www.polskanamorzu.pl i zamów prenumeratę.