Jiangnan Shipyard i China Shipbuilding Trading, należące do jednej z największych grup stoczniowych w Chinach - China State Shipbuilding Corporation (CSSC), zdobyły zamówienie na budowę dwóch, określanych jako "największych na świecie" samochodowców PCTC (pure car / truck carrier).
Jednostki napędzane dwoma rodzajami paliwa (dual-fuel) zostaną zbudowane dla SAIC AnJi Logistics, spółki zależnej chińskiego producenta samochodów SAIC Motor. Według CSSC ten typ statku będzie największym dwupaliwowym PCTC na świecie, dokonując historycznego przełomu w krajowym sektorze stoczniowym.
Niskoemisyjne, przyjazne dla środowiska samochodowce o długości 199,9 m i szerokości 38 m, będą posiadały 13 pokładów ładunkowych, w tym cztery ruchome pokłady. Klasyfikowane przez DNV i China Classification Society (CCS), będą wykorzystywały LNG jako główne paliwo oraz będą miały opcję wykorzystania oleju napędowego (marine gasoil, MGO) i niskosiarkowego oleju opałowego (low sulfur fuel oil, LSFO).
AL, z mediów
Fot.: SAIC Motor