Stocznie, Statki

Demag Cranes & Components z grupy Konecranes otrzymał zamówienie na dostawę 14 suwnic procesowych ze stoczni Thyssenkrupp Marine Systems, które zostaną zainstalowane w nowym zakładzie produkcyjnym w Kilonii w Niemczech.

To kamień milowy dla Marine Systems, ponieważ firma zamierza przekształcić zakład w międzynarodowe centrum doskonałości budowy okrętów podwodnych - czytamy w oficjalnym komunikacie producenta dźwignic.

Prace budowlane w Kilonii, gdzie Thyssenkrupp Marine Systems buduje nowy zakład stoczniowy, już się rozpoczęły. W tym nowym obiekcie Thyssenkrupp Marine Systems wkrótce rozpocznie prace nad realizacją największego w swojej historii zamówienia o wartości około 5,5 miliarda euro na dostawę sześciu identycznych okrętów podwodnych, które mają zostać ukończone do 2034 r. Cztery z nich zostaną dostarczone norweskiej marynarce wojennej, a dwa - niemieckiej. Budowę tych okrętów będzie wspierać technologia suwnic procesowych Demag.

Poszczególne elementy okrętów będą produkowane na siedmiu stanowiskach roboczych. Każda hala jest wyposażona w dwie 150-tonowe instalacje suwnicowe z łącznie czterema wciągnikami, które działają synchronicznie.

Demag buduje czternaście dwudźwigarowych suwnic procesowych o trzech różnych rozpiętościach od 16,25 m do 35,40 m. W przypadku 14 suwnic Demag zastosuje koncepcję SAW składającą się z kilku funkcji, które zwiększają wydajność, żywotność i precyzję suwnic. Należą do nich między innymi zoptymalizowane prowadzenie liny na wciągnikach (w celu przedłużenia żywotności lin wciągnika), rozszerzone monitorowanie hamulca wciągnika (w celu poprawy bezpieczeństwa), elektroniczne zabezpieczenie przeciążeniowe z rejestratorem widma obciążenia (w celu określenia pozostałego okresu eksploatacji wciągników) oraz całodobowe wsparcie online.

Pakiet SAW zawiera różne dodatkowe korzyści, takie jak tłumienie kołysania ładunku, które zwiększa bezpieczeństwo pracy podczas obsługi ciężkich ładunków, a jednocześnie umożliwia bardzo precyzyjne pozycjonowanie ciężkich partii łodzi podwodnych. Automatyczne dostosowanie prędkości do ciężaru ładunku (rozszerzony zakres prędkości) zwiększa wydajność bez uszczerbku dla wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

Synchronizacja napędu długiego, poprzecznego i wciągnika w trybie nadrzędnym/podrzędnym pozwala na precyzyjną synchroniczną pracę dwóch suwnic i mak-symalnie czterech wciągników. Dzięki tej koncepcji suwnic, Demag spełnia wymagania swojego klienta, Thyssenkrupp Marine Systems, dotyczące precyzji, bezpieczeństwa i wydajności podczas obsługi ciężkich ładunków.

Dr Thomas Bönker, starszy wiceprezes ds. suwnic procesowych: "Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy przekonać naszego klienta Thyssenkrupp Marine Systems o doskonałych możliwościach naszej technologii suwnic procesowych w kontekście tego bardzo wymagającego i przyszłościowego projektu i w efekcie będziemy wspierać Marine Systems w jego wdrożeniu. Wysoka dokładność przesuwu suwnicy i pozycjonowania ładunku będzie nieodzowna na przykład, kiedy dwie sekcje okrętu podwodnegp o masie powyżej 100 t każdy, będą musiały być precyzyjnie pozycjonowane przez dwie suwnice i cztery wciągniki w celu montażu kadłuba.”

Do czasu rozpoczęcia przez Thyssenkrupp Marine Systems budowy sześciu okrętów podwodnych klasy 212CD, Demag wyprodukuje, dostarczy i uruchomi 14 suwnic procesowych.

rel (Konecranes and Demag Sp. z o.o.)

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0571 4.1391
EUR 4.2894 4.376
CHF 4.5988 4.6918
GBP 5.1274 5.231

Newsletter