W Damen Shipyards Cape Town (DSCT) zwodowano pierwszy z trzech wielozadaniowych okrętów patrolowych (Multi-mission Inshore Patrol Vessels, MMIPVs) dla Departamentu Obrony Republiki Południowej Afryki.
Celem wprowadzenia jednostek MMIPV jest rozwój bezpieczeństwa morskiego, czyli zapewnienie szybkiego i efektywnego kosztowo reagowania na zagrożenia morskie, takie jak piractwo i nielegalne połowy. Jednostki dostosowane są do specyficznych wymagań Marynarki Wojennej RPA i posiadają kształt kadłuba Damen Sea Axe Bow, zapewniający bezpieczną i komfortową pracę na wzburzonym morzu (dziób Sea Axe łatwiej wchodzi w fale, zamiast w nie uderzać).
Statek o wymiarach 62 m długości i 11 m szerokości będzie pierwszą jednostką typu Damen Sea Axe pływającą w RPA.
To zwieńczenie trzech lat ciężkiej pracy oddanego zespołu ludzi. Ostatecznie budowa trzech jednostek MMIPV pochłonie milion roboczogodzin - powiedział Ian Stewart, kierownik projektu.
Ponad 600-tonowy okręt został przetransportowany wieczorem 23 marca br. ze stoczni DSCT do należącego do zarządu portu Transnet National Ports Authority (TNPA), podnośnika dokowego synchrolift w basenie portowym Victoria & Alfred (V&A) Waterfront Basin.
Transport zrealizowała Mammoet South Africa wykorzystując 48 osiową pltaformę wielokołową heavy-lift - Self Propelled Mobile Transporters (SPMTs) zapewniającą precyzję w transporcie i ustawieniu w miejscu docelowym.
Dzięki starannemu planowaniu i ścisłej współpracy zespołowej między DSCT i firmą transportową Mammoet, operacja zakończyła się sukcesem. Jesteśmy dumni, że mogliśmy być częścią tego projektu, przyczyniając się do bezpieczniejszych wód w Afryce Południowej - dodał Uzayr Karimulla z Mammoet.
Przypomnijmy, że prace nad projektem rozpoczęły się w 2018 roku, a stępkę położono w lutym 2019 roku. Teraz odbędą się testy systemów okrętowych, po czym statek zostanie oficjalnie przekazany zamawiającemu jeszcze przed końcem roku.
Pomimo okresu pandemii koronawirusa, nasze lokalne umiejętności, prężny harmonogram produkcji i zaawansowane możliwości planowania naszego zespołu w Kapsztadzie, pozwoliły różnym podwykonawcom i zespołom pracować nad statkiem w bezpieczny sposób – zauważa Eva Moloi, kierownik ds. zasobów ludzkich i transformacji w DSCT.
AL, rel (Damen)
Fot.: Damen
https://www.youtube.com/watch?v=kJGlv1k26mU
Proponuję poświęcić 10 minut na to :
https://www.youtube.com/embed/JlOaMADwjwM
Redaktorzy PortalMorski nie tylko RPA śledzą, o Polsce nie zapominają,
Coś jednak budujemy mimo dziadostwa w wielu decyzyjnych ośrodkach PL.
Dlatego ci co to jeszcze deprecjonują, to własny język powinni zjeść...
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.