Stocznie, Statki

W Damen Shipyards Cape Town (DSCT) zwodowano pierwszy z trzech wielozadaniowych okrętów patrolowych (Multi-mission Inshore Patrol Vessels, MMIPVs) dla Departamentu Obrony Republiki Południowej Afryki.

Celem wprowadzenia jednostek MMIPV jest rozwój bezpieczeństwa morskiego, czyli zapewnienie szybkiego i efektywnego kosztowo reagowania na zagrożenia morskie, takie jak piractwo i nielegalne połowy. Jednostki dostosowane są do specyficznych wymagań Marynarki Wojennej RPA i posiadają kształt kadłuba Damen Sea Axe Bow, zapewniający bezpieczną i komfortową pracę na wzburzonym morzu (dziób Sea Axe łatwiej wchodzi w fale, zamiast w nie uderzać).

Statek o wymiarach 62 m długości i 11 m szerokości będzie pierwszą jednostką typu Damen Sea Axe pływającą w RPA.

To zwieńczenie trzech lat ciężkiej pracy oddanego zespołu ludzi. Ostatecznie budowa trzech jednostek MMIPV pochłonie milion roboczogodzin - powiedział Ian Stewart, kierownik projektu.

Ponad 600-tonowy okręt został przetransportowany wieczorem 23 marca br. ze stoczni DSCT do należącego do zarządu portu Transnet National Ports Authority (TNPA), podnośnika dokowego synchrolift w basenie portowym Victoria & Alfred (V&A) Waterfront Basin.

Transport zrealizowała Mammoet South Africa wykorzystując 48 osiową pltaformę wielokołową heavy-lift - Self Propelled Mobile Transporters (SPMTs) zapewniającą precyzję w transporcie i ustawieniu w miejscu docelowym.

Dzięki starannemu planowaniu i ścisłej współpracy zespołowej między DSCT i firmą transportową Mammoet, operacja zakończyła się sukcesem. Jesteśmy dumni, że mogliśmy być częścią tego projektu, przyczyniając się do bezpieczniejszych wód w Afryce Południowej - dodał Uzayr Karimulla z Mammoet.

Przypomnijmy, że prace nad projektem rozpoczęły się w 2018 roku, a stępkę położono w lutym 2019 roku. Teraz odbędą się testy systemów okrętowych, po czym statek zostanie oficjalnie przekazany zamawiającemu jeszcze przed końcem roku.

Pomimo okresu pandemii koronawirusa, nasze lokalne umiejętności, prężny harmonogram produkcji i zaawansowane możliwości planowania naszego zespołu w Kapsztadzie, pozwoliły różnym podwykonawcom i zespołom pracować nad statkiem w bezpieczny sposób – zauważa Eva Moloi, kierownik ds. zasobów ludzkich i transformacji w DSCT.

AL, rel (Damen)

Fot.: Damen

+3 Bo Damen
Na swiecie powstaja tysiace statkow ale tylko te z Damena sa wazne. bo ktos w portalu morskim rozmawia z kims w Damenie. No spoko
31 marzec 2021 : 10:16 Sredaizd | Zgłoś
-1 do Sredaizd
Nie tylko te z Damena, proszę prześledzić inne informacje w sekcji "Stocznie, Statki". Ten news wydał nam się ważny m.in. z tego względu, że będzie to pierwsza jednostka tego typu pływająca w RPA.
31 marzec 2021 : 10:45 red. | Zgłoś
+2 Z całym szacunkiem, ale w sekcji "Stocznie, Statki" mało jest o tym co dzieje się w świecie.
Oto np w takiej Afryce, którą właśnie opisujecie w 2019 wyprodukowano statkow o 1585t pojemności brutto. A w Azji 63199154 ton, czyli 39 tysięcy 873 razy więcej niż w Afryce (tak tak 39873 RAZY WIĘCEJ, nie 5 razy, nie 20 razy ale ponad 38 tysięcy razy więcej). Jakie znaczenie ma jakiś kapeć w RPA? A że będzie to pierwsza tego typu jednostka w RPA, to co to za informacja? Jakie ma znaczenie, że jakaś republika w Afryce będzie miała pierwszy statek? Pozdrawiam.
31 marzec 2021 : 19:48 Sredaizd | Zgłoś
+2 Proszę przykład stoczni koreańskiej
A w nim niesamowita dawka konstrukcji technicznych. Z mega statkiami na czele.
https://www.youtube.com/watch?v=kJGlv1k26mU
31 marzec 2021 : 19:54 Sredaizd | Zgłoś
0 Świat...
Korea to już inna liga.
Proponuję poświęcić 10 minut na to :
https://www.youtube.com/embed/JlOaMADwjwM

Redaktorzy PortalMorski nie tylko RPA śledzą, o Polsce nie zapominają,
Coś jednak budujemy mimo dziadostwa w wielu decyzyjnych ośrodkach PL.
Dlatego ci co to jeszcze deprecjonują, to własny język powinni zjeść...
01 kwiecień 2021 : 22:40 Polak mały | Zgłoś
+3 Bez przesady
Polski przemysł okrętowy praktycznie się zwija od 30 lat. Nie ma żadnego polskiego know how, jest polski outsourcing. Podałem Koreę jako przykład, ale są stocznie japońskie, a teraz przede wszystkim chińskie - jestem przekonany, ze Portal pisze ciągle o Damenie, bo w Gdańsku jest biuro outsourcingowe Damena i mają tam "źródła informacji" - tyle wiedzą, co się dowiedzą z rozmów koleżeńskich. Popatrzcie nawet na te zdjęcia hali produkcyjnej, gdzieś na obrzeżach jakiegos miasta - przecież to widać, ze to nie jest żadna poważna sprawa. RPA swego czasu było częścią holenderskiego imperium kolonialnego i oni do dziś odcinają od tego kupony. A Polacy muszą to jeszcze promować. Holendrzy robią tam kase a portal ich reklamuje. Nie wiadomo po co. Ja jestem przekonany, że wynika to z tego, że Damen ma swoje biuro w Gdańsku.
02 kwiecień 2021 : 11:40 Sredaizd | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter