Na próby morskie wypłynął 22 bm. Fodnes (B619/4) - czwarty z serii hybrydowych promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym, budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding. W lutym br. jednostka ma być przekazana norweskiemu armatorowi Norled.
Jak informuje stocznia, próby morskie potrwają kilka dni.
Po powrocie promu, potrzebujemy jeszcze około tygodnia, aby go przygotować i przekazać armatorowi – mówi Piotr Alboszta, kierownik projektu.
Trzy z czterech nowoczesnych promów dwustronnych z napędem bateryjnym pływają już w rejonie norweskich fiordów, obsługując połączenie Festøya – Solavågen oraz Mannheller – Fodnes i - jak dodaje Piotr Alboszta - armator jest bardzo zadowolony z jakości wykonanych prac, a także dotychczasowej współpracy ze stocznią.
Czytaj także:
Remontowa Shipbuilding przekazała pierwszy prom elektryczny dla Norwegii [VIDEO]
Drugi prom elektryczny ze stoczni Remontowa Shipbuilding wypłynął do Norwegii [VIDEO]
Jednostki te zostały zaprojektowane przez biuro LMG Marin, a dokumentację roboczą wykonała Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę i wyposażenie zaangażowane są także inne spółki tej grupy, takie jak m.in. Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies.
To kolejny rozdział współpracy pomiędzy stocznią Remontowa Shipbuilding SA i jednym z największych norweskich operatorów promowych. Liczba statków zbudowanych w stoczni we flocie Norleda, po przekazaniu ostatniego promu w lutym br., wzrośnie do dziesięciu.
AL
Fot.: Sławomir Lewandowski, Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL
Dwa światy.
P.S. Na PM jest cenzura. Usunięto mój post gdzie pisałem że to trochę dziwne że w stanie wojennym Janusz i w Solidarności był i dyrektorem w Państwowej firmie i komuna wysyłała do do Afryki na kierownicze stanowisko. Musiał być to czuły punkt. .
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.