W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zbudowano kolejny częściowo wyposażony statek do przewozu żywych ryb (fish carrier / well boat) dla armatora Rostein AS. Jednostkę Ro Sailor przesunięto z lądu na barko-ponton i przeholowano z Martwej Wisły w głąb portu wewnętrznego w Gdańsku w celu wodowania na jednym z tamtejszych doków pływających.
Kolejnymi zaplanowanymi operacjami jest przesunięcie statku Ro Sailor z barko-pontonu na dok pływający, następnie wodowanie przy pomocy tego doku, do czego doszło w czwartek, a 30 listopada, jak poinformowała nas stocznia Marine Projects Ltd., częściowo wyposażony statek zostanie przekazany armatorowi i popłynie na holu do stoczni wyposażającej Larsnes Mekaniske Verksted AS w Norwegii, która dokończy wyposażanie, przeprowadzi rozruchy i próby i przekaże statek, o stoczniowym numerze budowy 67, armatorowi.
Za projekt statku odpowiada Skipskompetanse AS.
Warto dodać, że w ubiegłym roku stocznia Marine Projects Ltd. z Gdańska przekazała temu samemu armatorowi Ro Vision, prawdopodobnie pierwszy na świecie statek do przewozu żywych ryb z napędem hybrydowym. We wrześniu br. zdobył on tytuł norweskiego Statku Roku. Konkurs organizowany jest przez norweskie pismo fachowe "Skipsrevyen". Jego czytelnicy zgłaszają propozycje statków - kandydatów do nagrody, a eksperckie jury wyłania w toku dyskusji finalną "krótką listę" nominowanych i ostatecznego zwycięzcę.
AL
Fot.: Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl; Fot., rys.: Larsnes, Skipskompetanse
Ro Sailor - charakterystyka podstawowa:
główny kontraktujący / stocznia wyposażająca - Larsnes Mekaniske Verksted AS, Larsnes Yard, Norwegia
stoczniowy nr budowy - Larsnes 67
zamówienie - luty 2020
długość całkowita - 79,27 m
długość między pionami - 74,70 m
szerokość konstrukcyjna - 15,00 m
zanurzenie - 5,60 m
wysokość boczna - 7,70 m
tonaż pojemnościowy brutto - 2999
nośność - 900
skompensowana pojemność brutto (CGT) - 7061
napęd - jednośrubowy ze śrubą o stałym skoku, z przekładnią redukcyjną i jednym silnikiem napędu głównegosilnik napędu głównego - 1 x Yanmar 6EY33W (prod. Yanmar Diesel Engine Co Ltd) o mocy 3360 kW (4568 KM)
To warszawski twor marketingowy, panstwowy, po to aby wyprac kase podatnika i porozdawac tzw. "swoim" i ich rodzinkom, aby mieli dobrze.
Marine Projects zas calkiem niezle sobie radzi i to powinno cieszyc, ze sa jeszcze zaklady w trojmiescie gdzie powstaja chocby wyposazone pomalowane kadluby. Chwala im za to, ze im sie chce to ogarniac przy obecnym fiskalizmie panstwa, ktore niszczy jakakolwiek inicjatywe prywatna.
i potem z "Alkor". Obie padły. Spółka przeniosła się teraz do MP. Robią to nieco drożej niż w poprzednich.
Jak finansowo na tym wychodzą, to jest ich tajemnicą!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
i jeszcze jedno z tego co widzę codziennie rano to zdaje się dok na byłej SG nazywa się ALDOK ? a właścicielem " nie" jest przypadkiem firma Alkor ? to upadła czy nie.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.