Stocznie, Statki

W środę sejmowa komisja gospodarki morskiej przyjęła dezyderat ws. Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia - zakładu w Świnoujściu. Zdaniem posłów zakończenie działalności stoczni Gryfia w Świnoujściu będzie ciosem dla przemysłu stoczniowego.

MSR Gryfia ma obecnie dwa zakłady produkcyjne w Szczecinie i Świnoujściu. Jak informował we wrześniu br. zarząd stoczni, planuje on zbycie części majątku Gryfii w Świnoujściu. Władze stoczni chcą zgromadzić majątek obu zakładów w Szczecinie, posadowić tam nowy dok i kontynuować podstawową działalność przedsiębiorstwa, jaką są remonty statków z ich modernizacją.

"Komisja z niepokojem obserwuje działania podejmowane przez zarząd Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A." - głosi dezyderat. Jak dodano, "plany zakończenia działalności stoczni w Świnoujściu będą drastycznym ciosem zarówno dla przemysłu stoczniowego na Pomorzu Zachodnim, jak i dla kilkuset pracowników".

Dodano, że decyzja o sprzedaży majątku zakładu znajdującego się w Świnoujściu może doprowadzić do zwolnienia ponad 200 pracowników.

Podczas wrześniowego posiedzenia komisji posłowie byli zapewniani przez zarząd firmy, że każdy z pracowników otrzyma możliwość dalszej pracy w MSR Gryfia. Mając na uwadze dobro pracowników MSR Gryfia SA oraz przemysłu stoczniowego na Pomorzu Zachodnim komisja apeluje do pana ministra o wstrzymanie procedury zwolnień grupowych w przedsiębiorstwie oraz decyzji o zbyciu części zakładu znajdującej się w Świnoujściu - można przeczytać w dezyderacie.

Jak podano, komisja wnosi o rozpatrzenie propozycji złożonej przez marszałka województwa zachodniopomorskiego oraz prezydenta miasta Świnoujście dotyczącej przejęcia terenu stoczni przez samorządy i utworzenia w tamtym miejscu morskiego parku przemysłowego.

Prezes Gryfii Krzysztof Zaremba zapewniał, że "wszyscy chętni oddziału Gryfii w Świnoujściu dostali propozycje pracy w Szczecinie". "Zgodnie z ustawą o portach i przystaniach morskich Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, czyli spółka Skarbu Państwa ma prawo pierwokupu i wszystko wskazuje na to, że skorzysta z tego prawa (chodzi o teren zakładu w Świnoujściu - PAP)" - powiedział Zaremba. Jak podkreślał, właścicielem Gryfii i Zarządu Portów jest Skarb Państwa.

Przedstawiciele części związków działających w świnoujskiej Gryfii mówili, że praca w szczecińskim zakładzie stoczni jest dla nich nieopłacalna. Według nich koszty codziennej podróży ze Świnoujścia do Szczecina i z powrotem są zbyt duże.

Poniżej pełny zapis video z posiedzenia komisji.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów, które od września 2013 r. prowadzą działalność operacyjną jako jedna spółka. Stocznia posiada dwa zakłady produkcyjne - w Szczecinie i Świnoujściu - umożliwiające kompleksowe remonty i przebudowy dużych statków handlowych, promów pasażerskich oraz specjalistycznych jednostek wielozadaniowych.

Kacper Reszczyński 

 
+26 zamknięcie stoczni...
Tak zatłukli nieuki rządowe dobrze prosperującą i dobrze zarządzaną MSR w Świnoujściu!!!
19 listopad 2020 : 09:47 wacwac | Zgłoś
+10 No comments
Ci którzy kiedyś wepchnęli stocznie w Świnoujściu w szambo ze Szczecińską Gryfią, teraz bronią jej przed tymi którzy chcą ją w tym szambie utopić, a kiedyś bronili przed wepchnięciem jej do szamba, przed tymi którzy teraz bronią przed utopieniem w szambie, przez tych którzy kiedyś bronili przed wepchnięciem do szamba. :-) Dom Wariatów i banda hipokrytów :-). Odnoszę wrażenie że rządzą nami chorzy psychicznie ludzie z utratą pamięci. Brak komentarza niech będzie najlepszym komentarzem.
19 listopad 2020 : 11:43 Postobserwator | Zgłoś
+16 Swietnie prosperujaca stocznia
Swietnie prosperujaca stocznia z ktorej caly swiat sie smial, ze klei kadluby tasma papierowa a najbardziej pan Zahorski, pelnomocnik pana marszalka wojewodztwa, ktory swiatu wszystko oglaszal.
19 listopad 2020 : 13:48 Robert2 | Zgłoś
+6 Jak to z tą taśmą było
Morska Stocznia Remontowa Gryfia jak sama nazwa wskazuje jest stocznia remontowa i tym powinna się zajmować. Co do budowy lodołamaczy to Gryfia tylko nadzorowała budowę (gdyż posiada stosowne uprawnienia) a budowę fizycznie wykonywała spółka, w większości na terenie Stoczni Szczecińskiej. Owe rzekome "klejenie taśmą" wynikało z faktu, że pewni politycy chcieli usilnie zrobić medialne szopkę z terminowego zakończenia pewnego etapu budowy. Problem w tym, że budowa tak naprawdę miała opóźnienie. Brakowało jeszcze silnika i wyposażenia maszynowni po zamontowaniu których dopiero łączy się kadłub z nadbudówka. Opóźnienia wynikały głównie z gigantycznych opożnień w dostarczaniu dokumentacji, która wykonywana była przez firmę z Trójmiasta - rzekomo tą samą, która miała zapłacone za wykonanie dokumentacji słynnego promu.
22 listopad 2020 : 13:44 lvlaras | Zgłoś
+1 to prawda, ale nie do końca ...
Owszem, budowę realizowała prywatna spółka, ale cyrk z klejeniem taśmą niedokończonego kadłuba, to tylko i wyłącznie wina ministerstwa i zarządu Gryfii, które to "potrzebowały" sukcesu medialnego akurat tego dnia. Nikt nie uwierzy, że spółka "oszukała" inspektorów PRSu i Armatora, które przygotowały świadczące nieprawdę protokóły o stanie jednostki.
23 listopad 2020 : 11:06 gxc | Zgłoś
-1 PS. co do klejenia.
to nie było "rzekome klejenie taśmą", ono było jak najbardziej realne. Widziałem je na własne oczy.
23 listopad 2020 : 19:23 gxc | Zgłoś
+10 Stocznia
Przeciwko likwidacji MSR w Świnoujściu oraz sprzedaży jej nieruchomości z zastrzeżeniem zakazu prowadzenia działalności stoczniowej protest złożyła rada miasta i Zachodniopomorski Klaster Morski, który zaproponował konkretne rozwiązania dot. zagospodarowanie terenu. MSR to stocznia , która do czasu połączenia jej z SSRGryfia zawsze była na plusie. Teraz dla ratowania Gryfii do Szczecina wywożone są ruchomości a ze sprzedaży nieruchomości po MSR ma być zakupony dok dla Gryfii. To kolejny sukces władzy (PO + PiS) w rozwalaniu gospodarki morskiej.
19 listopad 2020 : 17:31 Andy | Zgłoś
+14 Niszczenie państwa
To przykład jak państwo samo się wyniszcza , dzięki działaniom ludzi , którym dobro państwa nie ma żadnego znaczenia . MSR S.A. w Świnoujściu była jedyną stocznią państwową działającą całe lata z zyskiem , bez żadnej pomocy państwa . Płaciła podatki , była szanowana przez armatorów z Europy i zleceniodawców offshore z Norwegii . W 2012 roku postanowiono ją zniszczyć poprzez nasłanie kilku tępaków i przejęcie w 2013 roku przez bankruta szczecińskiego . Teraz całkowicie likwiduje się tą perłę stoczniową RP , stworzoną 40 letnią pracą świnoujskich stoczniowców , a doki i nowoczesny majątek ruchomy zabiera się do skansenu szczecińskiego , gdzie zostanie zniszczony . Gdzie jest państwo ?
19 listopad 2020 : 22:41 Zmartwiony | Zgłoś
+3 No bo tu jest Polska wlaśnie
Tu góra jest zawsze krętacz, oszust, przygłup, kombinator, a na idiotę wychodzi i po tyłku dostaje zwolniony fachowiec czy niezapłacony podwykonawca. Więc jak w tym kraju ma być jakakolwiek przedsiębiorczość. Firma, która przynosiła zyski ma zostać zniszczona, a ludzi, za bramę na pysk w koronowirusie, żeby złodzieje, cwaniaki i pijaki, które nigdy grosza nie zarobiły, miały na wałki i wóde. :-) . Niby chore, ale taki jest fakt i prawda. :-) . I te cwane pseudoZZ ze Szczecina, które pieprzą o Niderlandach z premią na produkcji. Czy Ci robole, aż tak naiwni są, jak 5 letnie dzieci ? Przecież Prezes to Polityk co był i w PO i w PIS i jeszcze kilku innych partiach. Myśli kadencją i co będzie po kadencji. NIE DOSTANIECIE ŻADNEJ PREMII, TYLKO PREZES BĘDZIE DŁUŻEJ PRZY KORYCIE ZA 35 BRUTTO/MC I CZŁONKOWIE ZARZĄDU 30 TYS BRUTTO/MC + ODRAWY ZA MAX PÓŁ ROKU JAK KASA ZE SPRZEDAŻY SIĘ SKOŃCZY :-) .
20 listopad 2020 : 12:31 Postobserwator | Zgłoś
+4 c.d.
Mają tyle długów, że jak nie sprzedadzą Ścia to będa musieli ogłosić upadłość, a w Szczecinie nie ma już co sprzedawać bo wszystko już rozkradzione. Te wyliczenia tych agencji konsultingowych to idiotyczna opłacana stoczniowymi pieniędzmi ściema.Tu chodzi o coś innego. PSEUDOZZ ZE SZCZECINA MAJĄ SZTAMĘ Z ZARZĄDEM NA USTAWKĘ JAK KIEDYŚ Z POGORZELICĄ (12 mln), MARINĄ (30 mln), czy Hotelem Robotniczym (12 mln). STARY NUMER ALE NA DUŻĄ KASĘ. NIE, SIAĆ, NIE ORAĆ, ALE SKOSIĆ :-) . TO JEST ICH OSTATNIA SKOK !!! Dziwi mnie tylko jedno. Czemu zakazują działalności stoczniowej nowemu nabywcy ? Boją się że może być to klasyczny przypadek obrazujący ich szkodliwość i niekompetencję jak stocznia w Ściu znów odżyje ? Chyba tak.
20 listopad 2020 : 12:31 Postobserwator | Zgłoś
+5 c.d.
Komu sprzedano Pogorzelicę, Marinę, czy Hotel Robotniczy ? Wiadomo :-) . Tzw. strategicznym partnerom biznesowym czyli mocno "zaprzyjaźnionym" z pseudoZZ i Zarządem "firmom współpracującym". I tym razem będzie to samo :-) .
20 listopad 2020 : 12:51 Postobserwator | Zgłoś
+4 GRUPOWE ZWOLNIENIA
Można pisać różne komentarze a rządzące władze mają wszystko w d…e.
Odbudowa stoczni wg PiS;
„Zarządzenie nr 40/20 w sprawie Regulaminu zwolnień grupowych w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A.”
Solidarność 80 – sprzedała pracowników z oddziału Świnoujście (wystarczy posłuchać wystąpienia przedstawicieli prezydium Solidarności 80 na posiedzeniu Komisji Gospodarki Morskiej z dnia 18.11. br. w sprawie sytuacji w MSR….).
20 listopad 2020 : 11:52 stoczniowiec4 | Zgłoś
+1 GRUPOWE ZWOLNIENIA c.d.
(Prezes Gryfii Krzysztof Zaremba zapewniał, że "wszyscy chętni oddziału Gryfii w Świnoujściu dostali propozycje pracy w Szczecinie".)
Wg Zarządzenie nr 40/20 § 1 (…) „Zamiarem zwolnienia grupowego objęci są wszyscy pracownicy, których miejscem świadczenia pracy wskazanym w umowie jest Świnoujście, w liczbie 198 pracowników, w grupach zawodowych wymienionych w załączniku nr 1 do regulaminu.”
Czyli 135 osób dostanie do 30.11.br. rozwiązanie umowy o pracę, a
63 osoby dostaną wypowiedzenia warunków umowę o pracę, czyli będą mogli dojeżdżać do pracy co dziennie po 110 km, czas dojazdu około 2 godziny (+ prom) w jedną stronę.
Brawo PiS. W czasie pandemii i przed świętami. Brawo PiS.
Dziękujemy wam.
20 listopad 2020 : 18:14 stoczniowiec4 | Zgłoś
+4 Apropo dojazdu
Ostatecznie mogą się przeprowadzić do Szczecina. Samemu za lepszymi możliwościami pracy przeprowadziłem się około 300km od mojego rodzinnego miasta (jak spora część moich znajomych).
22 listopad 2020 : 13:48 lvlaras | Zgłoś
0 Apropo dojazdu
Jak miałeś ochotę przeprowadzić się do tego esesmańskiego szczecina to twoja sprawa i nie pouczaj innych co mają robić i siedż sobie tam
25 listopad 2020 : 21:13 Stoczniowcy | Zgłoś
+2 aż się prosi
powiedzieć: a nie mówiłem!!! Te marsjańskie wygłupy do tego musiały doprowadzić. Także "odbudowa" Stoczni Szczecińskiej, a w zasadzie całego przemysłu okrętowego, w wykonaniu "orłów" z PISu (a zawłaszcza Gróbarczyka) , to proces który prawdopodobnie zakończy się uczciwej prokuraturze. Czekam na rozliczenie ....
22 listopad 2020 : 11:05 gxc | Zgłoś
-3 Dok
I Zarząd i Agencje i rożni "łeksperci" twierdzą że najważniejszy jest duży dok. Wartość merytoryczna tych ich twierdzeń o doku jest taka, żeby jakby ustawić rząd 10 facetów i zapytać ich który jest najmądrzejszy Ci "fachowcy" i "łeksperci" stwierdziliby, że ten który, ma najdłuższego czy największego. Duży dok może przyjąć duży statek i powiedzmy dać dodatkowe 20 metrów do piaskowania czy malowania czy prac kadłubowych. Tyle. Tym się różni większy dok od mniejszego doku. Wcale to nie oznacza że da on większy przychód. Jeżeli zatrudnia się patologie na kierowniczych stanowiskach jak to mamy w przypadku Szczecina to i tak na papier pójdzie szorstkowanie, a w rzeczywistości na 2 zmianie i na tzw. "nocce" będzie zrobione SA2 :-) i rozliczenie do kieszeni.
22 listopad 2020 : 13:57 Postobserwator | Zgłoś
-3 c.d.
To taki przykład, że duży nie zawsze dużo da :-). W ogóle poważne stocznie nie zarabiają na konserwacyjnych pracach dokowych i w ogóle założenie, że stocznia ma na takich pracach zarabiać jest chore i pokazuje idiotyzm tych raportów. Stocznia zarabia na pracach specjalistycznych, ciekawych, odważnych przebudowach, montaży specjalistycznych systemów, remontach maszyn i urządzeń. Na wyspie takie prace robią tzw. "zaprzyjaźnione" spółki na boku bezpośrednio z kieszeni klienta do podziału z kadrą. Więc tu jest przyczyna spadku przychodów, a nie tam małe doki. Statek w doku ma stać jak najkrócej, a nie jak najdłużej :-) . Remont jednego trupa z Marynarki Wojennej to rząd 50 mln. Dwa takie statki to 100 mln czyli budżet roczny. Małe kapcie 60 - 80 metrów na ponton czy najmniejsze doki wchodzące. :-) .
22 listopad 2020 : 13:58 Postobserwator | Zgłoś
-3 c.d.
Stoją w nich góra tydzień. Także zarabia się na pracy specjalistów, a nie na doku. Do tego trzeba biuro konstrukcyjne, technologów, a tu takich ludzi nie ma, bo nie ma na nich pieniędzy. Tu jest kasa tylko na zatrudnienia złodzieja. którego się wyrzuciło z hukiem za złpanie na gorącym uczynku na złodziejstwie i organizowaniu lewizn. Brawo Solidaruchy. !!! Hipokryci !!! Na wyspę nikt nie przychodzi na remonty bo nie chcą i tyle. To że ich wyliczenia pokazują że duży dok daję więcej przychodu to pokazują że bazują tylko na pracach konserwacyjnych i nikt nie traktuje ich poważnie w poważnych projektach, co jest zresztą oczywistą oczywistością. Wolą zapłacić gdzie indziej więcej niż się z nimi wk..ać.
22 listopad 2020 : 13:59 Postobserwator | Zgłoś
+7 nie ma jednak wątpliwości,
że duży dok zwiększa możliwości podejmowania się kompleksowych remontów większych jednostek. Poprawia to sytuację marketingową firmy. Nie wiem jakie są proporcje zarobków na poszczególnych polach realizacji prac. Piszesz, że na pracach specjalistycznych, ale ja jakoś tych "specjalistów" w MSR Gryfia nie widzę, bo z tego co się orientuję, to do prac specjalistycznych zawsze podnajmują jakieś firmy. Pytanie więc kto zarabia, czy te podnajęte firmy, czy Gryfia. Jeśli Gryfia, to wynika z tego, że oszukuje podwykonawców. Problem z tym dokiem jest jednak taki, że tego rodzaju inwestycje trzeba finansować, a Gryfia chyba do bogatych firm się nie zalicza i jakoś nie widzę banku, który zaryzykował by wtopienie kasy w bankruta, żeby mu ufundować drogą "trumnę". Skoro teraz Gryfia zarabia za mało jak na bieżące potrzeby, to raczej nie ma szansy na nagły przyrost dochodów, który pozwolił by spłacać kredyty za dok.
23 listopad 2020 : 19:35 gxc | Zgłoś
-2 c.d.
Generalnie, wiadomo że to wszystko kłamstwo i nie będzie wybudowany żaden dok i nie o to tutaj chodzi. Sam fakt że zlecili to kompletnie nie poważnej firmie zajmującej się wynajmem nieruchomości na terenie SSN świadczy, że nie nie mają zamiaru go budować. Wytłumaczenie będą mieli. My zleciliśmy tylko "FIRMA" nie wybudowała :-) . Szkoda stoczni w Ś-ciu i szkoda 200 ludzi wywalonych w koronawirusie. Osobiście uważam że sprzedaż jest dobrym rozwiązanie na wyciągnięcie Ś-cia z tego szamba. Ale czemu zabraniają prowadzić działalności stoczniowej nabywcy ? Przecież jak chcą się specjalizować w dużych statkach to Ście nie będzie konkurencją. Wszystko zniszczyć bezpowrotnie ? Tam na pewno już jest sztama przybita z firmami Solidaruchów na "obsługę" pozostałych metali i złomu. :-) . Będzie związkowe szkolenie firmowe w grudniu w Pogorzelicy :-) . Ale nie ma się co bać że to będzie siedlisko korony. "Opary" ze "strumieni" "wiedzy" na szkoleniu zdezynfekują lokal :-) .
22 listopad 2020 : 14:03 Postobserwator | Zgłoś
-6 Pytanie ?
Czy Solidaruchy bronią interesów swojej firmy, jej pracowników oraz ich miejsc pracy czy też interesów firm Pały i Długiego ? Ja wiem że "składki związkowe" Pały i Długiego są na pewno większe, ale chyba załoga obdarzyła ich tzw. "zaufaniem". Co za czasy :-( . Mamona wygrywa wszędzie.
23 listopad 2020 : 10:44 Postobserwator | Zgłoś
0 Solidarność ?
Zejdź na ziemie.
Działalność związkowa nie polega na wyręczaniu prezesów w zarzadzaniu firmą.
A nawet gdyby, to do strategicznych decyzji i tak dopuszczani są zwykle tylko krewni i znajomi królika.
Tylko starsze pokolenie jeszcze rozumie co to solidarność (ta przez małe s a także duże 'S' ) .
Młodzież wie doskonale, że te wszystkie hasła to czysta propanda i populistyczna ściema.

Do jakiej ruiny techologicznej i zacofania ten rząd doprowadzi Polskę, okaże się dopiero jak zmieni się wydział propagandy w TVP.
Roztrwonią i czas i każde pieniądze .
26 listopad 2020 : 15:23 Polak | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter