W minioną niedzielę, 25 października br. ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku na próby morskie wypłynął kolejny prom hybrydowy o napędzie elektrycznym dla norweskiego armatora Norled - Mannheller. To trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.
Przed wypłynięciem w morze jednostka o numerze B619/3 wcześniej przebywała w doku.
Zgodnie z założeniami technologii budowy prom został zadokowany celem finalnego przeglądu przed próbami morskimi. Przez pięć dni dokonaliśmy kilku poprawek na poszyciu, usunęliśmy też przetarcia na silikonie. Jednostka planowo opuściła dok w sobotę rano, 24 października, a w niedzielę wypłynęła na próby morskie, które potrwają pięć dni – mówi Piotr Alboszta, kierownik projektu.
Po powrocie z prób prom zostanie m.in. umyty, odświeżony i przygotowany do przekazania armatorowi, co ma nastąpić w 46 tygodniu.
Po dopłynięciu do Norwegii, armator zamontuje na pokładzie pasażerskim swoje ostatnie urządzenia, a kilka dni później prom trafi na linię Mannheller – Fodnes, gdzie rozpocznie pracę – wyjaśnia kierownik projektu.
Przypomnijmy, że pod koniec czerwca br. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya – Solavågen wszedł w połowie lipca br., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami.
Czytaj także:
Remontowa Shipbuilding przekazała pierwszy prom elektryczny dla Norwegii [VIDEO]
Drugi prom elektryczny ze stoczni Remontowa Shipbuilding wypłynął do Norwegii [VIDEO]
Pod koniec lipca br. odbyło się wodowanie ostatniej jednostki z tej serii o numerze B619/4.
Na jednostce B619/4 awansujemy cały czas prace związane układaniem okablowania oraz intensyfikujemy prace związane z podłączeniami. Obecnie oczekujemy jeszcze dostawy pulpitów na mostek, co zakończy etap dostaw urządzeń na tę jednostkę – informuje Piotr Alboszta dodając, że prom na próby morskie wypłynie prawdopodobnie na początku przyszłego roku.
Przypomnijmy, że projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).
AL
Fot.: Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.