Stocznie, Statki

Niemiecki producent silników MAN Energy Solutions zdobył zamówienie na dostawę sześciu dwusuwowych silników dla nowych, 238-metrowych promów typu ro-ro z napędem hybrydowym, przeznaczonych do eksploatacji na Morzu Bałtyckim.

Jak poinformowano, sześć silników głównych (B&R 9S50ME-C9.6) zgodnych z wymogami normy Tier II dotyczącej emisji spalin będzie zasilać trzy ekologiczne promy budowane w stoczni Nanjing Jinling w Chinach na zamówienie armatora Finnlines należącego do Grimaldi Group. Pierwsza jednostka ma być dostarczona w 2021 roku. Zaprojektowane przez Knud E. Hansen zagwarantują zerową emisję spalin w porcie i spełnią wymagania włoskiego towarzystwa klasyfikacyjnego Registro Italiano Navale (RINA).

Finnlines został założony w 1947 roku i jest teraz jednym z największych operatorów promowych w całej Europie. Swoje siedziby posiada w krajach Europy Wschodniej, jak i Zachodniej. Oferuje przewozy frachtowe w Europie Północnej oraz pasażerskie na Morzu Bałtyckim. Od roku 2006, Grimaldi Group jest największym akcjonariuszem Finnlines (50.7% udziałów). Do fińskiego operatora należą również Polfin Line, Trans-Russia Express oraz operator portu Finnsteve.

rel (MAN Energy Solutions)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter