Niemiecki producent silników MAN Energy Solutions zdobył zamówienie na dostawę sześciu dwusuwowych silników dla nowych, 238-metrowych promów typu ro-ro z napędem hybrydowym, przeznaczonych do eksploatacji na Morzu Bałtyckim.
Jak poinformowano, sześć silników głównych (B&R 9S50ME-C9.6) zgodnych z wymogami normy Tier II dotyczącej emisji spalin będzie zasilać trzy ekologiczne promy budowane w stoczni Nanjing Jinling w Chinach na zamówienie armatora Finnlines należącego do Grimaldi Group. Pierwsza jednostka ma być dostarczona w 2021 roku. Zaprojektowane przez Knud E. Hansen zagwarantują zerową emisję spalin w porcie i spełnią wymagania włoskiego towarzystwa klasyfikacyjnego Registro Italiano Navale (RINA).
Finnlines został założony w 1947 roku i jest teraz jednym z największych operatorów promowych w całej Europie. Swoje siedziby posiada w krajach Europy Wschodniej, jak i Zachodniej. Oferuje przewozy frachtowe w Europie Północnej oraz pasażerskie na Morzu Bałtyckim. Od roku 2006, Grimaldi Group jest największym akcjonariuszem Finnlines (50.7% udziałów). Do fińskiego operatora należą również Polfin Line, Trans-Russia Express oraz operator portu Finnsteve.
rel (MAN Energy Solutions)