Stocznia Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding wykona zaawansowane prace wyposażeniowe na statkach wielozadaniowych typu PSV dla międzynarodowej firmy armatorskiej i zarządzającej statkami z siedzibą główną w Londynie.
W październiku ubiegłego roku stocznia Remontowa Shipbuilding SA podpisała umowę sprzedaży dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych statków typu PSV przeznaczonych do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego firmie Borealis Maritime współpracującej ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB.
Oba statki są aktualnie w zaawansowanej fazie wyposażania. Zarządzaniem operacyjnym i technicznym zajmować się będzie Viking Supply Ships, prawdopodobnie przyszły współwłaściciel jednostek. Statki, zostały już przemianowane na Coey Viking oraz Cooper Viking, a zmiana kolorystyki dopełni dzieła odmiany tych projektów w ramach standardu klienta.
Statki o najwyższych standardach ochrony środowiska
Wyposażenie statków zgodne z najnowszymi trendami odpowiadać będzie najwyższym normom związanym z ochroną środowiska i bezpieczeństwa żeglugi. Jednostki napędzane LNG, będą wyposażone również w hybrydowy system zasilania bateryjnego, który zapewni znaczące oszczędności zużycia paliwa i redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Ponadto, wykorzystanie sieci energetycznej w najnowszym standardzie zasilania z lądu pozwoli na postój bez użytkowania agregatów.
Modyfikacji ulegną również komputerowe systemy sterowania i transmisji danych, co pozwoli nawet zdalnie zarządzać jednostką.
Baterie odpowiedniej mocy, zostaną zintegrowane z zabudową pokładu i istniejącymi systemami statku, nie naruszając funkcjonalności pokładu ładunkowego i systemów przeładunkowych dostarczanych mediów w ponad 20 zbiornikach ładunkowych.
Systemy użyte na jednostkach
W ramach wyposażenia podstawowego statki uzyskają dodatkowe narzędzia pomiarowe oraz najnowsze rozwiązania i oprogramowanie do takich systemów jak: dynamicznego pozycjonowania DP2, zwalczania pożarów Fi-Fi 2, zwalczania rozlewów olejowych, integracji systemu napędowego z bateriami, etc. W razie konieczności statki będą mogły prowadzić akcje ratunkowe i służyć do transportu członków załóg obsługiwanych obiektów.
Wprowadzone modyfikacje nie pogorszą parametrów ważnych dla jednostek z rynku PSV w zakresie powierzchni pokładu roboczego wynoszącej blisko 1000 m², jak również nośności powyżej 5000 t (armator podaje wielkość 5333 t), a jednocześnie zwiększą autonomiczność pływania poprzez oczekiwane 15 proc. oszczędności w zużyciu paliwa.
Koncepcja statków, dokumentacja podstawowa i jej modyfikacja wykonywana została przez biuro Wartsila Ship Design (projekt VS 4411 DF). Budowa realizowana jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL, również w zakresie nowych notacji klasy, jakie otrzymają statki w związku z dodaniem hybrydowego rozwiązania napędowego i zmianie właściwości utrzymania pozycji w pracy dynamicznie pozycjonowanej przez system DP.
rel (Remontowa Shipbuilding)
Rys.: Wartsila / Viking Supply Ships
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.