Norweski armator z siedzibą w Oslo - SeaDream Yacht Club i stocznia Damen Shipyards Mangalia w Rumunii, za porozumieniem stron, nie będą kontynuować budowy nowego statku. Prace nad luksusową jednostką miały rozpocząć się w październiku 2019 roku. Powodem mają być opóźnienia w budowie.
W marcu ubiegłego roku SeaDream Yacht Club ogłosił plany budowy nowego statku SeaDream Innovation, o czym informowaliśmy na łamach Portalu Morskiego. Miało to oznaczać pierwszą rozbudowę floty marki od momentu jej założenia w 2001 roku. Pierwotne plany zakładały rozpoczęcie budowy w październiku 2019 roku, zaś przekazanie statku we wrześniu 2021 roku.
Był to także historyczny moment dla grupy Damen, która od już ponad 90 lat dostarcza jednostki dla różnych sektorów przemysłu morskiego, jak luksusowe jachty, statki typu offshore, okręty, czy jednostki typu ro-pax, a w marcu ubiegłego roku podpisała pierwszy kontrakt na budowę statku wycieczkowego.
SeaDream Innovation, statek określany jako megajacht, miał pływać zarówno w rejony polarne, jak i tropikalne. "Ponieważ statek nie zostanie dostarczony, w najbliższych dniach skontaktujemy się ze wszystkimi pasażerami, którzy zarezerwowali już rejs statkiem i zwrócimy im pieniądze" – napisał w oświadczeniu Andreas Brynestad, wiceprezes wykonawczy SeaDream.
Spółka SeaDream dodaje również, że aktywnie poszukuje nowych rozwiązań i ma nadzieję ogłosić plany budowy nowej jednostki w tym roku. Wiadomo też, że firma jest od kilku lat wolna od zadłużenia, a w związku z tym dysponuje kapitałem niezbędnym do rozbudowy floty. Ponadto w 2020 roku zamierza modernizować swoje dotychczasowe jednostki.
Zarówno SeaDream Yacht Club, jak i stocznia Damen ogłosiły, że pozostają otwarci na dalszą współpracę w przyszłości.
AL, z mediów
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.