Stocznia Meyer Turku (Finlandia) zakończyła budowę statku wycieczkowego Costa Smeralda, napędzanego gazem ziemnym LNG. Jednostkę przekazano Costa Cruises, włoskiej marce należącej do Carnival Corporation & plc.
Costa Smeralda to drugi statek wycieczkowy na świecie, po AIDAnova, wykorzystujący to paliwo, zarówno w porcie, jak i na morzu, i zarazem pierwszy we flocie tego armatora.
Kilka dni przed świętami Bożego Narodzenia, statek wyruszy w dziewiczy, tygodniowy rejs. Zawinie do Marsylii, Barcelony, na Majorkę, do Civitavecchia i La Spezia.
Zamówienie jest częścią wielomiliardowego (USD) kontraktu spółki-matki Carnival Corporation pomiędzy stoczniami Meyer Werft: w Finlandii i Niemczech, ogłoszonego w połowie czerwca 2015 roku.
Costa Smeralda ma długość 337 m i szerokość 42 m. Zaoferuje rejsy w zachodniej części Morza Śródziemnego, pomieści łącznie 6554 pasażerów i 1646 członków załogi. Osiągnie maksymalną prędkość 17 węzłów.
Na pokładzie wybudowano dziewiętnaście barów dla gości, a także spa, z salonem piękności, łaźnią turecką, basenem i szesnastoma gabinetami zabiegowymi. Zabawa dla wszystkich grup wiekowych będzie kontynuowana w parku wodnym ze zjeżdżalniami lub w czterech basenach, w teatrze, dyskotece, kasynie, klubie jazzowym, czy sali gier. Dla dzieci zaprojektowano w pełni dedykowaną przestrzeń.
Nazwa statku została wybrana na cześć wybrzeża Costa Smeralda, głównej, turystycznej części Sardynii, w porozumieniu armatora i Consortium Costa Smeralda, przedsięwzięcia utworzonego w 1962 roku, które zarządza terenami szmaragdowego wybrzeża, wykorzystując jego potencjał turystyczny.
AL
jednostkę klasy VISTA 135500 GT. Wycieczkowce te buduje Fincantieri, 5 jednostek, ## 6-7 we współpracy z Włochami
zbuduje stocznia Waigaoqiao z Szanghaju. Koszt statków określono na 770 mln $ za sztukę,prawie 20% mniej jak w Europie.
Przygotowanie stoczni do tego projektu kosztowało 262 mln $.
W przeszłości podobne dwie jednostki budowało Mitsubishi (AIDAprima + AIDAperla 125572 GT).
Przy cenie 650 mln $ ostatecznie ponieśli straty powyżej 2 mld $ i wyleczyli się z podobnej produkcji.
W przypadku Costa, wiadomo, że Smeralda będzie miała blizniaka Costa Toscana.
Rynek wycieczkowców to zdecydowana supremacja Europy.
Eksperyment ze stoczniami w NRD to produkcja 50-100% drozsza niz u konkurencji i to tylko dlatego tak niewiele wiecej bo cala Rumunia Litwa i pol Polski buduje.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.