Jeden z największych w Ameryce Północnej operatorów promów, BC Ferries, podpisał kontrakt na budowę czterech promów klasy Island z elektrycznym napędem hybrydowym. Zostaną zbudowane w stoczni Grupy Damen i przekazane armatorowi w 2022 roku.
Budowa promów przebiegać będzie w ramach „Clean Futures Plan” - planu, który zakłada strategię redukcji emisji gazów cieplarnianych poprzez zastąpienie starszych jednostek zasilanymi paliwem kopalnym statkami wykorzystującymi czystą energię. Całkowity budżet projektu, który obejmuje koszty finansowania i zarządzania projektem, wynosi około 151,6 mln dolarów.
Czytaj także:
Remontowa Shipbuilding: pierwszy prom dla BC Ferries w drodze do Kanady
Pierwszy prom BC Ferries wyruszył na dużą przebudowę do Remontowej SA
Najnowsze zamówienie złożono w ramach umowy podpisanej wiosną 2017 roku, kiedy to BC Ferries zatrudnił Damena, aby ten zbudował dwie, pierwsze w swojej klasie, tego typu jednostki.
Pierwsze dwa statki będą pływać na trasie Powell River - Texada Island oraz na trasie Port McNeill - Alert Bay - Sointula Island od połowy 2020 roku.
Trzeci i czwarty statek będzie obsługiwał trasę Campbell River - Quadra Island, a piąty i szósty wypłynie na trasę Nanaimo Harbour - Gabriola Island do 2022 roku.
Statki klasy Island będą mogły przewozić co najmniej 47 pojazdów i do 300 - 450 pasażerów oraz załogę, w zależności od konfiguracji.
AL
Fot.: BC Ferries
17.04.2019 i w Kanadzie będzie już w styczniu 2020. Koszt obu 86.5 mln $.
Promy buduje stocznia w Galati. Ta sama stocznia buduje dwa podobne promy 9819E3, równeż dla Kanady.
Pierwszy to Wolfe Islander IV. Do przetargu o wspomnianą czwórkę stanęło 9 stoczni, bez Kanady.
Rumuńska stocznia jest poważnym konkurentem dla Remontowej i to z kilku powodów.
Jak widać BC Ferries mocno współpracuje obecnie z Remontową i Galati (Damen).
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.