Stocznie, Statki

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding podpisała w piątek, 1 listopada, kontrakt na budowę nowego, w pełni wyposażonego promu klasy "Salish", dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Statek ma być przekazany do eksploatacji w 2022 roku.  

Nowy prom klasy "Salish" ma zastąpić jednostkę Mayne Queen i obsługiwać, wspólnie ze statkiem Queen of Cumberland linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie. 

Stocznia Remontowa Shipbuilding przekazała już w latach 2016-2017 temu armatorowi trzy podobne promy (Salish Raven - w czerwcu 2017, Salish Eagle - w lutym 2017 i Salish Orca - w listopadzie 2016 r.). Nowy ma być zbudowany według takiego samego projektu.

Statki z serii zapoczątkowanej przez Salish Orca, to duże w swojej klasie, zawierające innowacyjne rozwiązania techniczne, przyjazne środowisku dwustronne ("symetryczne") promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) - z możliwością zasilania tradycyjnym paliwem dieselowskim, ale zasadniczo przeznaczonymi do spalania gazu ziemnego (przechowywanego w postaci gazu skroplonego - LNG).

Jednostki klasy "Salish", o długości ponad 107 metrów, mogą transportować po 145 pojazdów i 600 pasażerów.

Budowane są według projektu biura Remontowa Marine Design & Consulting (kompletny projekt, począwszy od projektu koncepcyjnego, symbol projektu - RMDC 2990 Double Ended Ferry 145 AEQ). Dotychczas zbudowane trzy jednostki klasy "Salish" spełniają zarówno wymogi klasyfikatora, tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem zostały zbudowane, jak i agendy rządowej tj. Transport Canada.

Więcej o promach klasy "Salish"  w naszych wcześniejszych materiałach.

Kontrakt na dostawę pierwszych trzech promów klasy "Salish" realizowano w wyniku rozstrzygnięcia przetargu ogłoszonego przez kanadyjskiego armatora, w którym polska stocznia, w ostatnim etapie, pokonała stocznie z Norwegii, Niemiec, Kanady i Turcji. Kanadyjski operator zdecydował się powierzyć budowę jednostek polskiej stoczni, o czym zadecydowała nie tylko wysoka jakość oferowanych produktów, ale również niekwestionowane doświadczenie w budowie promów stoczni Remontowa Shipbuilding, która zbudowała przedtem ponad 30 jednostek tego typu, z czego połowa zasilana jest LNG.

Powrót armatora z Kanady z kolejnym zamówieniem stanowi potwierdzenie, zweryfikowanej w eksploatacji, jakości projektu i wykonania dostarczonych wcześniej promów.

PBS

Fot.: Piotr B. Stareńczak 

Promy klasy "Salish" - charakterystyka podstawowa:
stocznia: Remontowa Shipbuilding SA
projektant: Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC), Gdańsk
symbol projektu: RMDC 2990
długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: 4,65 m
nośność: 615 t
tonaż pojemnościowy brutto: ok. 8260
prędkość eksploatacyjna: 15,5 w
miejsca dla załogi: 16

 

-5 RSB
Może niech od razu w Remontówce je robią, zanim kolejne kadłuby zasilą flotę nieodebranych statkow RSB.
04 listopad 2019 : 13:25 Johny | Zgłoś
+5 Kadłuby?
A kolego Ty się coś znasz?
Bo koledzy z GSR też budowali te jednostki, B203/2 oraz częściowo B856/4...mam nadzieję, że teraz sprawnie je dokończą:)
05 listopad 2019 : 15:23 RE to Johny | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9694 4.0496
EUR 4.3066 4.3936
CHF 4.5812 4.6738
GBP 5.1585 5.2627

Newsletter