W niedzielę, 22 września przed południem, Szczecin opuścił polski holownik Ikar z częściowo wyposażonym statkiem śródlądowym do przewozu ładunków drobnicowych i suchych masowych Velassaru.
Szczecin był dla statku rzecznego postojem po spławieniu Odrą w celu przygotowania do holowania morskiego do Holandii. Głównym kontraktującym, który doposaży zaprojektowany przez Shipbuilding Solutions z Krimpen aan de Lek statek i przekaże go armatorowi, jest stocznia Asto Shipyard położona w Raamsdonksveer na południe od Dordrecht i Gorinchem (niedaleko Rotterdamu).
Na zlecenie Asto Shipyard częściowo wyposażona jednostka zbudowana została w podwykonawstwie przez stocznię Malbo Sp. z o.o. w Malczycach koło Wrocławia. Wodowanie w Malczycach miało miejsce 2 września. Ikar z holowanym kadłubem spodziewany jest wstępnie w Rotterdamie 28 września.
PBS
Masowiec / drobnicowiec śródlądowy Velassaru - charakterystyka podstawowa:
stocznia (kadłub i częściowe wyposażenie) - Malbo Sp. z o.o., Malczyce, Polska
główny kontraktujący (wykończenie, wyposażenie, zdanie) - Asto Shipyard, Holandia
długość całkowita - 84,30 m
długość między pionami - 82,50 m
szerokość - 9,50 m
wysokość boczna - 3,30 m
zanurzenie - 3,30 m
nośność - 1750 t
pojemność ładowni - 2100 m³
pojemność zbiorników paliwowych - 36 m³
pojemność na wodę pitną - 12 m³
moc napędu głównego - 735 kW (1000 KM)
prędkość eksploatacyjna - 15 km/h
Czy moglibyście regularnie podawać informacje o jednostkach produkowanych w polskich stoczniach rzecznych. W tych firmach cały czas powstają nowe jednostki i fajnie byłoby to odnotowywać. Nie muszą to być nawet osobne artykuły ale np. jakieś zestawienie.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.