Po przekazaniu do eksploatacji superjachtu Conrad C133 Viatoris minionego lata, stocznia Conrad Shipyard ujawniła nowy projekt niemal siostrzanego statku Conrad C133S Straight Bow (Conrad C133S) charakteryzujący się modnym ostatnio kształtem dziobu z niemal prostą i pionową dziobnicą.
"S" w oznaczeniu projektu (Conrad C133S) może oznaczać straight bow ("prosty dziób").
Nowa mutacja projektu C133 jest odpowiedzią na stale zmieniające się potrzeby i wymagania klientów. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie stoczni - pozostając wiernym nowoczesnemu, a zarazem ponadczasowemu stylowemu wzornictwu znanego na całym świecie studia projektowego Reymond Langton, prosta dziobnica (stewa dziobowa) C133S to nie tylko orzeźwiający akcent w porównaniu do klasycznej linii mocno podciętego dziobu (z gruszką dziobową w części podwodnej) w C133, ale zapewnia nowe opcje rozplanowania przestrzennego w porównaniu do siostrzanego projektu wyjściowego.
Dodatkowa objętość dostępna dzięki bardziej pełnotliwemu w części dziobowej kadłubowi może być wykorzystana na dodatkową przestrzeń dla załogi lub do wygenerowania większej przestrzeni dla gości.
Stocznia Conrad ogłosiła, że "to prestiżowe dzieło brytyjskiego biura projektowego Reymond Langton, w połączeniu z technicznym projektem statku Diana Yacht Design, jest gotowe do produkcji i oferowane obecnie jako model pół-standardowy (semi-custom).
rel (Conrad Shipyard), PBS
Rys.: Conrad Shipyard
C133S - charakterystyka podstawowa:
projekt architektoniczny, bryła zewnętrzna - Reymond Langton
projekt wstępny / techniczny statku - Diana Yacht Design
projekt techniczny, szczegółowy, wykonawczy - Conrad Shipyard
projekt wystroju wnętrz - Conrad Shipyard
możliwy rok przekazania do eksploatacji - 2020
typ statku - motorowy jacht wypornościowy
długość calkowita - 40,00 m (131 stóp, 3 cale)
długość na wodnicy pływania - 38,85 m
szerokość maksymalna - 8,30 m
zanurzenie - 2,50 m
wyporność - ok. 370 t
tonaż pojemnościowy brutto (GT) - 418
pojemności zbiorników:
- paliwo - 48 600 l
- woda słodka - 10 500 l
- ścieki - 6640 l
- zużyty olej smarny - 1000 l
- czysty olej smarny - 1000 l
prędkość podróżna / malsymalna - 11 / 13 węzłów
zasięg - 4000 Mm przy prędkości 10,5 w.
napęd:
silniki napędu głównego - 2 × Caterpillar C18 ACERT, B-rated, 500kW @ 2100rpm
przekładnie redukcyjne - 2 × ZF W650
wały napędowe - 2 × Rubber Design Oil-Cooled Shaft Lines
zespoły prądotwórcze - 2 × Caterpillar C4.4, 99 kW
stabilizatory - CMC Electric Zero Speed Stabilizers
ster strumieniowy dziobowy - Verhaar Omega 60 kW
ster strumieniowy rufowy - Verhaar Omega 60 kW
wyposażenie:
- wyposażenie pokładowe - Maxwell
- system napędów hydraulicznych - Feebe
- trap - Feebe
- żurawiki dla tendra - Feebe, Besenzoni
klimatyzacja - Webasto
maszyna sterowa - Jastram
oczyszczalnia ścieków - Hamann AG
nawigacja I komunikacja - Furuno / Sailor
farby / powłoki antykorozyjne - AWLGrip
wytwornica wody słodkiej - Sea Recovery
przetwornik energii elektrycznej z przyłącza lądowego - ASEA
konstrukcja - stalowy ladłub, aluminiowa nadbudówka
klasyfikacja - Lloyd's Register
notacja klasy - LR + 100A1 SSC Yacht Mono G6, [+] LMC, MCA LY3