Color Hybrid, kolejny flagowy prom pasażersko-samochodowy Color Line, który jako częściowo wyposażony 6 listopada wyholowano ze stoczni Crist SA, dotarł w ubiegłym tygodniu do Norwegii w celu jego ukończenia.
Statek zakontraktowany przez Color Line w Ulstein Verft ma zostać oddany do użytku w II kwartale 2019 roku. Obecnie trwają prace wykończeniowe w obszarze pasażerskim statku, pokładzie samochodowym i pokładach wewnętrznych. Później nastąpi malowanie, testy i próby morskie.
Color Hybrid ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego, a ładowanie baterii, odbywać się będzie podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku. Nabrzeżny system zasilania energią operatora istnieje już w Oslo, Larvik i Kristiansand, i jak zapowiada, wszystkie porty norweskie mają zostać wyposażone w tego typu obiekty. To jednostka określana jako największa tego typu na świecie, ma 160 metrów długości, zdolność do transportu 2000 pasażerów i około 500 samochodów. Będzie obsługiwał połączenie Sandefjord-Strömstad.
Przypomnijmy, że prom zamówiono w lutym 2017, a uroczyste cięcie blach odbyło się kilka miesięcy później - 14 lipca.
AL, rel (Ulstein Group)
Fot.: Ulstein Group
że dość duża część tej jednostki powstała na stoczni w Kłajpedzie.
Proszę zerknąć pod "Color Hybrid Klaipeda" , Western Baltija Shipbuilding.
Pragnę tez zwrócić uwagę na przywołane terminy budowy promu. Czy wyposazenie takiej jednostki w Polsce tez tyle by trwało?
Wydajność pracy wiąze slę oczywiście z konkurencyjnością, kosztami, naszą przyszłościa itd.
Proszę popatrzeć w jakich warunkach będą kontynuowane prace. Wplyw aury będzie minimany, praca dla ludzi mniej uciążliwa.
Pozdrawiam
Mieczyslaw
W tym że nie zostały podłączone w 100% .
Coś jeszcze jestem gotowy na kolejne pytania miło mi odpowiadać ludzia z pesymistycznym podejściem do życia.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.