Stocznia Crist SA zbuduje dwa kolejne częściowo wyposażone statki w podwykonawstwie dla stoczni norweskiej Ulstein Verft AS z Ulsteinvik. Będą to identyczne jednostki (poza ewentualnymi drobnymi różnicami wynikającymi ze specyficznych wymogów armatorów), a zarazem siostrzane względem statku Acta Auriga, przekazanego przez stocznię Ulstein w marcu 2018 r., który, jako częściowo wyposażony, dostarczyła także stocznia Crist.
Nowe statki Ulsteina, budowane częściowo w Gdyni, mają być przekazane przez stocznię norweską w kwietniu 2019 r. (stoczniowy nr budowy 313) i w styczniu 2020 (315).
Więcej o wcześniej przekazanym statku Acta Auriga - we wcześniejszych materiałach Portalu Morskiego.
Pierwsza z nich przeznaczona będzie, po wykończeniu, doposażeniu, rozruchach i próbach morskich przeprowadzonych przez stocznię norweską, do przekazania holenderskiemu armatorowi Acta Marine Offshore Services (jak w przypadku Acta Auriga).
Drugi statek trafi ostatecznie, ze stoczni norweskiej, do właściciela (armatora) Schulte Group, a jego operatorem i armatorem zarządzającym będzie WINDEA Offshore GmbH & Co KG - spółki, w której udziałowcami są obecnie: Bernhard Schulte Offshore GmbH and Buss Offshore Solutions GmbH & Co. KG., SSC Wind EMEA GmbH i EMS Maritime Offshore GmbH.
Jednostka dla Acta Marine została zamówiona w stoczni norweskiej w lutym br., a statek dla grupy Schulte - w lipcu 2018 r.
Statki projektu SX195, wyróżniające się specyficznym kształtem dziobu i rufy X-Bow i X-Stern, o długości po ok. 93,50 m, szerokości 18,00 m, wysokości bocznej 7,60 m i zanurzeniu 6,00 m będą się charakteryzowały nośnością po ok. 3175 t i tonażem pojemnościowym brutto po ok. 6050 jednostek.
Statki, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP2, przeznaczone będą głównie do prac przy budowie i obsłudze morskich farm wiatrowych.
PBS
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.