Stocznie, Statki

W ciągu kilku najbliższych tygodni poznamy szczegóły konsolidacji polskiego przemysłu stoczniowego - poinformowała wiceminister gospodarki morskiej Anna Moskwa.

Na razie jeszcze resort nie chce ujawniać, jak będzie wyglądać zarządzanie polskimi stoczniami po przejęciu ich od Ministerstwa Obrony Narodowej.

- Co do modelu to jeszcze się zastanawiamy. Końcowo nie jesteśmy w stanie powiedzieć, jak to będzie wyglądało - mówi wiceminister Anna Moskwa. - Na pewno będzie to realna konsolidacja. Wizerunkowo chcemy być widoczni na świecie jako polski przemysł stoczniowy. 

Na pytanie naszego reportera czy nastąpi połączenie Stoczni Gryfia ze Szczecińskim Parkiem Przemysłowym Stocznią Szczecińską, Moskwa odpowiedziała, że "na razie ministerstwo nie zdradza szczegółów". - Musimy przyjrzeć się dalszym rozwiązaniom. Na pewno konsolidacja to priorytet - dodała. 

Więcej >>

Radio Szczecin

+34 Konsolidacja cd.
A ja bym chciał żeby przemysł "stoczniowy"był widoczny w Szczecinie,
za trzy dni mija rok od hucznej uroczystości położenia " stępki" promu na pochylni wulkan II,
cisza , spokój - świeci słońce, hula wiatr.
Sytuacja podobna do wczorajszego meczu???
Za chwilę sezon urlopowy.... odkładanie w terminie decyzji.
20 czerwiec 2018 : 06:26 Stocin | Zgłoś
-30 Spytaj Rudego
Polska nie musi przecież posiadać stoczni, LOT-u,sieci handlowych, kopalni, hut...
W ogóle można być niemiecka kolonią na wschodzie.
20 czerwiec 2018 : 12:05 Konsolidacja | Zgłoś
+25 Nie za każdą cenę.
Jeśli te stocznie, LOT, sieci handlowe, kopalnie i huty są finansowane ciężkimi miliardami publicznego grosza, a mimo to przynoszą ogromne straty, to lepiej ich nie mieć. W Niemczech też są zamykane stocznie, upadają linie lotnicze, padają sieci handlowe, są zamykane huty i koplanie, bo liczy sie rachunek ekonomiczny, nie potrzeba przygotowania ciepłych posadek dla swoich. Spółki państwowe są po to, by dać zarobić swoim, bo pracując w nich, niczym się nie ryzykuje, ale za to zarabia się ciężkie pieniądze. Nikt nie broni budować w Polsce prywatnych stoczni, prywatnych linii lotniczych, czy prywatnych sieci handlowych, w których kapitał będzie 100 procentach polski. Masz kasę ? To buduj stocznię.
20 czerwiec 2018 : 16:21 Jato | Zgłoś
+30 Rudy nic do tego nie miał
Jeśli się wzięło kredyt (w tym zaufania) to trzeba go spłacać, a takie były warunki udzielenia kredytu stoczniom w Szczecinie i Gdańsku. Teraz wszystkie kundy występują przeciw decyzji KE! Przykro to czytać, ale s...synów zarządzających stoczniami NIKT NIE ROZLICZA! A są to sprawcy tej tragedii stoczniowej!
20 czerwiec 2018 : 12:15 Konsultant | Zgłoś
+14 Konsolidacja
Szkoda, ze przemawia przez Pana zal,mimo,ze fakty są troche inne. Swiatowy przemysł stoczniowy to wiele wspaniałych osiagnięć, ale są tez kłopoty. Ostatnio w takiej sytuacji znalazł się słynny Krupp. Kilka stoczni europejskich (STX France, Fincantieri i Meyer)dobrze sie ma z uwagi na budowe wycieczkowcow. W innych stoczniach bywa róznie. Oddech Dalekiego Wschodu jest mrozący i dlugo tak pozostanie.
Wracając do Polski. Bede dumny jeśli produkowane jednostki będą nie tylko nowoczesne ale tez dochodowe.
Gorąco zachęcam Pana do lektory informacji stoczniowych. Jest tego sporo.
Pozdrawiam
Mieczysław
20 czerwiec 2018 : 18:25 Mieczyslaw | Zgłoś
0 przemysl stoczniowy ma sie dobrze,
Prywatne stocznie jak CRIST , Remontowa, MarPro, Marine Project, Safe i inne maj si e doskonale i produkuja 90% produkcji krajowej statkow . 10% to panstwowe nieudaloty stocynia Gdanska , Nauta, Gryfia, byla stocznia MarWoj obecnie Wojenna . Propaganda rzadowa nie zna granic.
11 lipiec 2018 : 11:39 Regina | Zgłoś
+14 wizerunkowo ?
"Wizerunkowo chcemy być widoczni na świecie ", to zmieńcie nazwę na np. Konsorcjum Widocznych Stoczni na Świecie. Może pomoże ? Tak jak pomogła Stoczni MW zmiana na na STOCZNIA WOJENNA. Państwowe stocznie już przerabialiśmy, skutki znamy.
25 czerwiec 2018 : 16:11 maciek2 | Zgłoś
+2 Prom
[link usunięty]
29 czerwiec 2018 : 13:27 Henryk D.K-1 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9694 4.0496
EUR 4.3066 4.3936
CHF 4.5812 4.6738
GBP 5.1585 5.2627

Newsletter