W sobotę, 9 czerwca, z Gdańska do Ulsteinvik w Norwegii wyruszył zestaw holownika Fenja z barko-pontonem, którego ładunkiem są częściowo wyposażone bloki na statek wycieczkowy o łącznej masie 2500 ton dla odbiorcy z Norwegii zbudowane przez stocznię Montex Shipyard Dębowski Wasiołek Różański Sp. J.
Jest to druga, podobna partia konstrukcji okrętowych - na drugi z bliźniaczych ekspedycyjnych, arktycznych statków wycieczkowych przeznaczonych dla operatora Hurtigruten - jednego z największych przewoźników w Norwegii, budowanych w stoczni grupy Kleven, a konkretnie na jednostkę o stoczniowym numerze budowy Kleven 401, która ma otrzymać imię Fridtjof Nansen.
Na pierwszy statek firma Montex Shipyard wysłała podobne bloki w listopadzie 2017 roku.
Czytaj także: Montex z Gdańska - udział w budowie nowatorskich arktycznych wycieczkowców ekspedycyjnych
Budowa wyekspediowanych właśnie bloków została zrealizowana w 6 miesięcy.
Obecnie trwają rozmowy handlowe dotyczące budowy bloków o łącznej masie 3000 ton na kolejny siostrzany statek.
Montex Shipyard współpracuje z zagranicznymi, a także z wieloma Gdańskimi podmiotami z branży okrętowej, między innymi ze Stocznią Gdańsk, Remontowa Holding oraz Marine Project.
rel (Montex), PBS
Fot.: Piotr B. Stareńczak
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.