W niedzielę, 27 maja zakończyła się operacja wodowania częściowo wyposażonego promu dwustronnego Munken, o stoczniowym numerze budowy 391. Jest to drugi z bliźniaczych statków, jakie - w stanie częściowo wyposażonym - przekazała stocznia Montex Shipyard z Gdańska.
Jednostka powstała w zakładzie produkcyjnym Montexu w gdańskim Porcie Północnym. Po przesunięciu ze stanowiska montażu na lądzie, na barko-pontonie została przeholowana do Gdyni, gdzie odbyło się przesunięcie z barko-pontonu na podnośnik dokowy PGZ Stoczni Wojennej i właściwe wodowanie. Późnym wieczorem rozpoczęło się holowanie częściowo wyposażonego promu Munken z Gdyni do Gursken, siedziby stoczni Myklebust z grupy Kleven. Zespół holownika Frigga i obiektu holowanego czyli promu Munken spodziewany jest u celu 31 maja lub 1 czerwca.
Charakterystykę techniczną tych promów, na budowę których Montex podpisał umowę w lutym ubiegłego roku, podaliśmy przy okazji publikacji informacji o przekazaniu pierwszego - Lagatun, w marcu tego roku. Tamta jednostka powstała w zakładzie produkcyjnym Montexu na terenie byłej Stoczni Gdańskiej.
Czytaj także: Prom hybrydowy Lagatun - jako częściowo wyposażony przekazany przez Montex (VIDEO)
Projekt promów - MM 101 FE H - opracowało okrętowe biuro projektowo-konsultingowe z Norwegii - Multi Maritime Design. Są to promy zaprojektowane z napędem hybrydowym.
PBS