16 kwietnia br. na terenie stoczni Crist S.A. rozpoczęto montaż jednostki o numerze budowy 311, która jako częściowo wyposażona powstaje na zamówienie Ulstein Group. Norweska stocznia dostarczy statek armatorowi Color Line.
Jednostka, która otrzyma nazwę Color Hybrid, to prom pasażersko-samochodowy, który wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku. Ma zastąpić na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych.
Prom będzie miał 160 metrów długości, ponad 27 metrów szerokości i zabierze na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Swoją trasę ma pokonywać w zaledwie 2 godziny 20 minut. Będzie wyposażony w hybrydowy system napędu głównego z zasilaniem bateryjnym. Proces ładowania baterii odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku.
W symbolicznej ceremonii wzięli udział: Gunvor Ulstein, prezes Ulstein Group oraz Trond Kveidal, prezes Color Line - odbiorcy finalnego. To jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności, oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe.
Czytaj także: W stoczni Crist rozpoczęto budowę częściowo wyposażonego największego w świecie promu hybrydowego
rel (Crist SA)
Wiz., fot.: Crist SA / mat. pras.
A poza tym, to z dokumentacją każdy głupi wybuduje! Sztuką jest budować bez dokumentacji i w taki sposób, że nic nie widać.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.