Zakończyły się próby morskie statku SOV holenderskiego armatora Acta Marine - Acta Auriga. Częściowo wyposażona jednostka, zamówiona w stoczni Ulstein Verft, powstała w stoczni Crist SA w Gdyni.
Próby morskie statku SOV (service offshore vessel) Acta Auriga zakończyły się w minionym tygodniu. Jak czytamy w komunikacie Ulsteina, zespół testujący jest pod wrażeniem wydajności jednostki.
Acta Auriga to statek zaprojektowany specjalnie do pracy podczas budowy morskiej farmy wiatrowej, montażu, a także prac konserwacyjnych. Żuraw z kompensacją ruchów 3D o 6-tonowym udźwigu, a także pomost komunikacyjny z dynamiczną kompensacją ruchów, który zamontowano na kolumnie ze zintegrowanym systemem dostosowywania wysokości pomostu i z windą dla personelu oraz drobnych ładunków, mają stworzyć nowe możliwości w zakresie sprawności prac w terenie i komfortu dla 120 osób na pokładzie.
Statek charakteryzuje długość całkowita 93,40 m, szerokość konstrukcyjna 18,00 m, zanurzenie 6,00 m, tonaż pojemnościowy brutto 6050 i nośność 3200 t. Warto dodać, że w konstrukcji kadłuba zastosowano rozwiązania części rufowej, według opatentowanej już koncepcji. Wpływa ona m.in. na zmniejszenie zużycia energii i pozwala na utrzymanie odpowiedniej pozycji, gdy statek wchodzi w falę, co znacznie ułatwi wykonywanie prac i poprawi komfort załogi znajdującej się na pokładzie.
Przypomnijmy, że częściowo wyposażona jednostka powstała w stoczni Crist w Gdyni. W dniu 7 listopada 2017 roku odbyło się wodowanie, a następnie wydokowanie i wyholowanie w podróż do Norwegii.
Statek w dwuletnim czarterze będzie obsługiwać morską farmę wiatrową operatora Offshore Breeze Energy - Bard Offshore 1 w niemieckiej części Morza Północnego.
Czytaj także: SOV Acta Auriga po przekazaniu przez stocznię Crist - na holu, w drodze do Norwegii
Czytaj także: SOV Acta Auriga ze stoczni Crist już w Norwegii
AL, rel (Ulstein)
Fot.: Ulstein