Jeszcze w tym roku Trasmediterránea otrzyma nowy prom. Firma poinformowała właśnie, że prace nad jednostką, która wkrótce wzbogaci jej flotę, przebiegają bez zakłóceń.
Nowy prom, który już niedługo przyjmie pierwszych gości, będzie miał 139 metrów długości, a na pokładzie pomieści 1500 pasażerów. Jego linia ładunkowa będzie wynosić 609 metrów. Statek będzie mógł rozwinąć prędkość 22 węzłów (ok. 40 kilometrów na godzinę).
Budowa statku prowadzona jest zgodnie z harmonogramem przez zakłady Factorías Vulcano w Vigo. W istocie jest to rozbudowa konstrukcji, która została zamówiona kiedyś przez Viking Line. Fiński armator zamówił prom w 2007 r. Budowa nie została jednak dokończona i przez 10 ostatnich lat kadłub czekał na nowego inwestora. Ten się znalazł dopiero w 2017 roku.
Trasmediterránea już wcześniej zapowiedziała, że będzie to znacznie udoskonalona jednostka w stosunku do projektu, który dekadę temu był realizowany dla Viking Line. Znajdą się na niej najnowocześniejsze rozwiązania. Statek ma być tez przyjazny dla środowiska. Pasażerowie będą mieli do swojej dyspozycji basen, restauracje, bary i strefę VIP.
PromySkat.pl
Mam wrażenie, że szybciej powstanie prom Unity Line niż Polferries i mam także wrażenie, że budowę przeprowadzi zagraniczna stocznia a nie Polska. W związku z tymi nowymi w Szczecinie nie dzieje się nic, kompletnie nic.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.