Stocznia Aluship Technology podpisała kontrakt na budowę nadbudówki aluminiowej na jednostkę o stoczniowym symbolu budowy Y719 dla holenderskiej stoczni Oceanco. Kontrakt obejmuje także projekt techniczny i wykonawczy konstrukcji.
Będzie to już 20. nadbudówka zbudowana (od roku 2003, kiedy przekazano pierwszą) z Aluship Technology dla Oceanco.
Zamówiona konstrukcja przeznaczona jest na superjacht motorowy o długości ok. 117 m, budowany pod nadzorem Lloyd's Register (notacja klasy 100 A1 SSC, Yacht, MONO G6 _LMC UMS SCM ECO-IHM MCA Large Commercial Yacht Code (LY3)).
Pierwsze cięcie blach na konstrukcję dla jachtu Oceanco Y719 ma się odbyć w lutym 2018 roku, a przekazanie gotowej nadbudówki - na początku roku 2019.
Za stoczniowym symbolem budowy Y719 kryje się "project Acquaintance" (nie jest pewne, że będzie to ostateczne imię jachtu).
Podczas Monaco Yacht Show we wrześniu 2015 roku, stocznia Oceanco ogłosiła rozpoczęcie współpracy z renomowanym biurem projektowym Vitruvius Philippe Briand'a przy opracowaniu projektu i budowie nowego jachtu motorowego, pod kryptonimem "Acquaintance". Ma on reprezentować podejście "lean and green project" i wedle deklaracji twórców ma zużywać o 20 % mniej paliwa, niż inne jachty motorowe tej samej wielkości.
Gdy ponad dwa lata temu ujawniono projekt "Acquaintance", informowano, że jacht ma mieć 105 m długości i tonaż pojemnościowy brutto 4302 jednostki. W międzyczasie urósł. W mediach branżowych poświęcanych super- i megajachtom pojawiały się informacje o długości 110 m, a ostatnio dotarliśmy do informacji o 117 m długości całkowitej tego jachtu.
Jacht ma mieścić do 24 gości (niektóre źródła mówią o 22). Na pokładzie głównym zaaranżowano basen z przeźroczystą tylną ścianą i dnem, co oznacza, że zawartość zbiornika można oglądać od strony rufy oraz od spodu, gdyż dno basenu stanowi sufit, a cały basen - świetlik, dla pokładu spa poniżej pokładu głównego. Główny salon na pokładzie głównym, zamknięty mocno przeszklonymi ścianami, zapewnia znakomity panoramiczny widok (270°).
Dziesięć dwuosobowych kabin deluxe dla gości umieszczono w przedniej części pokładu głównego. Każda z nich oferować będzie widok na morze przez duże okna. Dwie kabiny VIP - widok w kierunku dziobu statku.
Wszystkie pokłady pasażerskie od najwyższego do pokładu z "mariną" (beach club) łączy centralna klatka schodowa i winda.
Pokład nawigacyjny (bridge deck) mieści także kabinę kapitana z przodu i drugi salon dla gości z tyłu. Salon ten także oferuje 270° widoczności. Bar w recesie pokładu (obniżony) zapewnia niezakłócony widok z górnego salonu i jest usytuowany w tylnej części pokładu górnego, gdzie chroniony jest przed wiatrem.
Na tym samym pokładzie, w części dziobowej, zaplanowano lądowisko typu "touch and go" dla lekkich śmigłowców.
Na pokładzie powyżej nawigacyjnego znalazły się przestronna przestrzeń zarezerwowana jako prywatna - dla właściciela jachtu. Jest tu m.in. taras bez dojścia z zewnątrz, co podkreśla i zapewnia jego prywatny charakter. Sypialnia, z oknami od strony rufy, zapewnia panoramiczny widok 180°. Podobnie - salon obserwacyjny w części przedniej pokładu.
Najwyższy pokład - słoneczny - do którego można się dostać z pokładu armatorskiego, zaplanowano z zadaszonym barem i mini-basenem whirlpool.
Najniższy pokład, dostępny dla gości, zaprojektowano z dużą halą i platformą "mariny" (beach club), z salą gimnastyczną i ze spa.
"Garaż" (hangar na łodzie) mieści "limuzynowy" tender o długości do 12 m i kilka "zabawek" (skuterów wodnych, etc.).
Superjacht, mający osiągać prędkość 18,5 węzła, wyposażony będzie w napęd hybrydowy, z czterema silnikami wysokoprężnymi MTU 16V 4000 M33, bateriami akumulatorów i elektrycznymi silnikami napędowymi o mocy po 3500 kW.
PBS, rel (Aluship Technology)