Grupa Wärtsilä dostosowała swój przełomowy projekt holowników hybrydowych do specyficznych potrzeb rynku chińskiego. Wersja jednostek Wärtsilä HYTug uzyskała uznanie Chińskiego Towarzystwa Klasyfikacyjnego (CCS).
Wärtsilä HYTug charakteryzują się większą wydajnością, niższym zużyciem paliwa i są pod każdym względem bardziej ekologiczne niż tradycyjne holowniki. Konstrukcję oparto na pierwszym w pełni zintegrowanym hybrydowym module zasilania Wärtsilä. Łączy on silniki, system magazynowania energii wykorzystujący akumulatory i elektronikę elektro-energetyczną zoptymalizowaną do współpracy przez nowo-opracowany system zarządzania mocą (energy management system - EMS). To wyznaczenie nowych granic w napędach hybrydowych – twierdzi Wärtsilä.
Ponieważ holowniki przeznaczone są do pracy zazwyczaj w pobliżu portów i zaludnionych obszarów, są szczególnie dotknięte przepisami środowiskowymi, a zapewnienie zgodności jest coraz większym problemem dla operatorów na całym świecie.
Podczas pracy w trybie „zielonym” jest mało prawdopodobne, by pojawił się jakikolwiek widoczny dym z układów wydechowych napędu holowników HYTug, ponieważ zwiększone zapotrzebowanie na moc jest "przejmowane" i zaspokajane przez baterie (działające niejako jak "dopalacze"). Poziom hałasu z holowników zostanie także znacznie zmniejszony.
- Przy opracowywaniu projektu głównym celem było zapewnienie zgodności z coraz bardziej rygorystycznymi wymogami w zakresie ochrony środowiska w Chinach – potwierdził Riku-Pekka Hägg, vice-prezes działu projektowania Wärtsilä Marine Solutions.
Wärtsilä HYTug zapewnia liczne korzyści dla klientów dzięki zwiększonej wydajności operacyjnej i elastyczności, co skutkuje niższym zużyciem paliwa, zmniejszoną emisją spalin i lepszymi osiągami holowników. Konstrukcja dostępna jest w trzech różnych rozmiarach kadłuba, a mianowicie 28-metrowy holownik portowy z 50-tonowym uciągiem, 22,5-metrowy holownik z 75-tonowym uciągiem i 35-metrowy holownik z 75-tonowym uciągiem. Zakres uciągu od 40 do 90 ton można pokryć odpowiednimi modułami wyposażenia Wärtsilä.
System napędowy jest tak skonfigurowany, że w każdej opcji projektowej możliwy jest wybór między napędem hybrydowym (z zasilaniem z baterii) łącznie z mechanicznym przeniesieniem napędu głównego lub z "przekładnią elektryczną", czyli z napędem spalinowo-elektrycznym.
AL, PBS, rel (Wärtsilä)
Tam tez podpisano pierwszy kontrakt z Rimorchiatori Riuniti na holownik o uciagu 80 ton z dostawa- poczatek 2019.
Dostawy urzadzeń Wartsila drugie polrocze 2018. Jest to duza firma wloska posiadająca 100 jednostek.
Na planach Wartsila zbudowano okolo 1000 holownikow. Głownie w klasie 40-90 ton. W 2016 cała firma osiagneła 4.6 mld E
Holowniki ofertowe dla Chin to:
28 m - 50 ton portowy
29.5 m 75 ton portowy (nie 22.5 m)
35 m 75 ton eskortowy (wody otwarte)
Nie znam cen na te jednostki.
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.