Stocznia Bulyard Shipbuilding Industry AD z Bułgarii podpisała kontrakt na budowę, w kooperacji z węgierską stocznią i producentem żurawi przeładunkowych - GANZ Danubius, portowo-redowego dźwigu pływającego.
Jednostka będzie miała długość całkowitą 54,90 m, szerokością 20,00 m, a jej żuraw - unos 27 ton. Jest zaprojektowana przede wszystkim do prowadzenia przeładunków na redach portów.
Pierwsze cięcie stali na budowę dźwigu pływającego przewidziane jest w styczniu 2018 r., a przekazanie jednostki, nieujawnionemu, armatorowi - w lipcu 2018 r.
Za budowę pontonu odpowiedzialna będzie stocznia bułgarska, a projekt całości wykona i żuraw dostarczy węgierska firma GANZ Danubius, znana u nas z dostaw, w czasach PRL, licznych żurawi przeładunkowych, z których część pracuje do dzisiaj w polskich portach.
PBS
Saipem 7000 posiada dwa w pełni obrotowe dźwigi o długości ramienia 140 m oraz zamontowane na nich 4 różne haki. Każdy dźwig jest zdolny podnieść ciężar 7000 ton na wysokość 42 m używając haka głównego. Pomocnicze haki są w stanie podnieść:
hak pomocniczy I: 2500 ton na wysokość 75 m.
hak pomocniczy II: 900 ton na wysokość 115 m.
hak pomocniczy III: 120 ton na wysokość 140 m.
Ponadto drugi hak pomocniczy może umieszczać podnoszone obiekty do głębokości 450 m pod powierzchnią wody. Każdy żuraw ma silnik napędowy o mocy 15600 KM (11630 kW) do podnoszenia bądź opuszczania ładunku za pomocą 9 lin głównych, które wykonane są ze splecionych ze sobą mniejszych linek stalowych. Żurawie używają prawie 77 km lin stalowych o różnych średnicach."
Swoją drogą Saipem musi robić wrażenie na żywo skoro może podnieść 7000T w porównaniu do naszego największego polskiego dźwigu pływającego o udźwigu 400T który już wydaje się ogromny.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.