Morska Stocznia Remontowa Gryfia będzie miała dostęp do nabrzeża Kaszubskiego w Szczecinie – poinformował w poniedziałek Fundusz Mars, który jest większościowym udziałowcem stoczni. Nabrzeże ma 230 m długości, jest wyposażone w dwa dźwigi o udźwigu 20 ton i jeden 8-tonowy.
Jak tłumaczy członek zarządu MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, zarządzającego funduszem Mars, Konrad Konefał przywrócenie stoczni dostępu do nabrzeża Kaszubskiego w Szczecinie było możliwe dzięki przejęciu kontroli operacyjnej przez Fundusz MARS nad ST3 Offshore, budującej fundamenty morskich farm wiatrowych.
„Dzięki jednemu większościowemu właścicielowi, spółki będą mogły w optymalny sposób korzystać z nabrzeża, które zdecydowanie usprawni prowadzenie prac na statkach remontowanych w MSR Gryfia” - zapewnił Konefał.
W przesłanym mediom komunikacie Fundusz informuje, że „stocznia Gryfia zanotowała w tym roku lepsze wyniki finansowe”. „W pierwszych 3 kwartałach br. osiągnęła przychody zbliżone do tych, które osiągnęła w całym 2016 r. Poprawa nastąpiła też na poziomie wyników ze sprzedaży. Podczas gdy jeszcze w 2016 r. spółka zanotowała znaczną stratę, w 2017 r. trzy kwartały zakończyła z zyskiem ze sprzedaży” - czytamy w piśmie.
Stocznia Gryfia odnotowała także ok. 1,2 mln zł oszczędności, dzięki przywróceniu do jej struktur służb dokowych, co oznacza powrót pracowników Balticserwisu do stoczni.
Jak zapewnia Fundusz stocznia Gryfia współpracuje z Polską Żeglugą Bałtycką nad projektem budowy promu typu ro-pax, zgodnie z harmonogramem. Armator odebrał projekt kontraktowy, jednocześnie stocznia przystąpiła do prac nad przygotowaniem projektu technicznego jednostki.
Według przekazanych informacji Szczeciński Park Przemysłowy, którego również większościowym udziałowcem jest Fundusz Mars, przeprowadził z własnych środków inwestycje o wartości ponad 8 mln zł. Pieniądze te zostały przeznaczone w ciągu ostatnich miesięcy m.in. na modernizację pochylni Wulkan wraz z 300-tonową suwnicą, remont urządzeń dźwigowych, poprawę sprawności komór malarskich oraz remont pomieszczeń socjalnych i biurowych.
Obecnie rozpoczyna się wdrożenie programu naprawczego ST3 Offshore. Sąd Rejonowy w Szczecinie pozytywnie rozpatrzył wniosek dotyczący otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego spółki i wyznaczył nadzorcę sądowego. Jak napisano w komunikacie, „firma spłaciła już połowę wymagalnych wierzytelności, a trwające postępowanie restrukturyzacyjne ma na celu osiągniecie pełnej stabilizacji spółki i zawarcie układu z wierzycielami”.
Mars Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych jest funduszem zarządzanym przez MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych. Fundusz zarządza portfelem większościowych udziałów akcji w 15 spółkach niepublicznych. Wśród nich są firmy z sektora remontu i budowy statków oraz budowy konstrukcji stalowych offshore, producent kotłów energetycznych, oraz spółki, których głównymi aktywami są nieruchomości.
Niedawno Mars przejął fabrykę fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Wybudowano ją w Szczecinie za 500 mln zł, z czego ponad 123 mln zł to dofinansowanie z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Jej tereny objęto statusem Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Podstrefa Szczecin Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO-PARK Mielec). Wcześniej w spółce Bilfinger Mars Offshore udziały miał niemiecki koncern Bilfinger - Bilfinger Marine & Offshore Systems (62,5 proc.) i Mars (37,5 proc.).
autor: Marta Zabłocka
mzb/ amac/
1.brak żurawia na nabrzeżu łańcuchowym Q=8T ale tylko w teorii , praktycznie to złom
2.żurawie na Nab .Kaszubskim nie w tej kolejności ,patrząc od jeż. Dąbskiego
2a.żuraw Q=8t niesprawny brak haka, który poszedł na Łańcuchowe
2b. następnie żurawie 20T
3. Nab. Kaszubskie podczas większych deszczu pływa całe tak jest zapadnięte
4.żurawie na Nab. Gnieźnieńskim nie potrafią nawet podnieść 5T na pełnym wysięgu
i czym tu się chwalić trupem podłączonym do respiratora
pozdrawiam dyrekcje i kierownictwo PW1
Mapa pochodzi ze strony MSR Gryfia.
Stocznia Gryfia odnotowała także ok. 1,2 mln zł oszczędności, dzięki przywróceniu do jej struktur służb dokowych, co oznacza powrót pracowników Balticserwisu do stoczni.”
Niech Fundusz poinformuje jaka jest obecna kondycja firmy i jakie są perspektywy? Jak Mars chce wspomóc odziały stoczniowe w Szczecinie i Świnoujściu.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.