Niemiecki armator Wessels Reederei GmbH & Co. KG podpisał list intencyjny z producentem silników i układów napędowych MAN Diesel & Turbo na przebudowę trzech kolejnych jednostek. Będą zasilane LNG.
Dokument podpisano w Rotterdamie na jednych z największych europejskich targów morskich - Europort.
Czytaj także: Europort 2017 - polska obecność wzmocniona publikacją "Poland at Sea"
Statki, których dotyczy umowa, to siostrzane jednostki Wes Amelie, pierwszego kontenerowca z napędem głównym przebudowanym na zasilanie LNG. Niedawno został wprowadzony ponownie do eksploatacji po konwersji z tradycyjnego zasilania paliwem dieslowskim.
Wes Amelie (dł. 151,72 m; szerokość 23,4 m) to nowoczesny statek kontenerowy o pojemności 1036 TEU zbudowany w 2011 roku. Jednostka, eksploatowana na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim, zawija także do polskich portów.
- Projekt Wes Amelie był kluczowym momentem na europejskim rynku transportu kontenerowego i dowodzi, że tego typu konwersje, które mają ogromny wpływ na emisję spalin i środowisko, są możliwe – przyznał Stefan Eefting, wiceprezes MAN Diesel & Turbo.
Wes Amelie ma 23 siostrzane statki, z których 16 jest konstrukcyjnie identycznych, co umożliwi producentowi MAN realizację kolejnych potencjalnych projektów.
Czytaj także: Kontenerowiec Wes Amelie zasilany LNG wprowadzony do eksploatacji
AL