Stocznie, Statki

Wes Amelie to pierwszy kontenerowiec z napędem głównym przebudowanym na zasilanie LNG. Niedawno został wprowadzony ponownie do eksploatacji po konwersji z tradycyjnego zasilania paliwem dieslowskim.

Operację przygotowywano od dwóch lat z udziałem armatora Wessels Reederei GmbH & Co. KG, producenta silników i układów napędowych MAN Diesel & Turbo, SMB Naval Architects & Consultants, TGE Marine Gas Engineering i towarzystwa klasyfikacyjnego Bureau Veritas. Właściwa przebudowa została przeprowadzona w stoczni grupy German Dry Docks AG w Bremerhaven od maja do końca sierpnia br.

Projekt został sfinansowany z programu federalnego Mobilność i Strategia paliwowa, promującego wykorzystanie LNG jako przyjaznego paliwa dla środowiska naturalnego. Poprzez wykorzystanie LNG, emisja zanieczyszczeń zostanie znacząco zredukowana (tlenek siarki ok. 99%, tlenek azotu 90%, dwutlenek węgla do 20%).

Wes Amelie (dł. 151,72 m; szerokość 23,4 m) to nowoczesny statek kontenerowy o pojemności 1036 TEU zbudowany w 2011 roku. Jednostka, eksploatowana na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim, zawija także do polskich portów - dzisiaj, późnym wieczorem wejdzie do portu w Gdyni.

AL

Video: MANDieselTurbo / Youtube

+3 Isla Bella
Kazdy nowy LNG oczywiście cieszy, mimo,ze jest ich dzisiaj sporo. Najwiecej w grupie offshore, rownież z Polski (Thiima i inne).
Jesli mowimy o kontenerowcach, to należy odnotować istnienie Isla Bella IMO 9680841 i siostrzany Perla del Caribe IMO 9680853.
Obie jednostki powstały jako zaprojektowane i zbudowane LNG w stoczni NASSCO w San Diego w 2015-16.
Należace do TOTE Marine jednostki mają 222 m dlugosci i ładują 3100 TEU.
Bardzo ciekawie na rufie zamontowano po dwa zbiorniki LNG, ważą 380 ton i mieszczą 900 m3 każdy
Pozdrawiam
Mieczyslaw
09 październik 2017 : 18:29 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter