Wes Amelie to pierwszy kontenerowiec z napędem głównym przebudowanym na zasilanie LNG. Niedawno został wprowadzony ponownie do eksploatacji po konwersji z tradycyjnego zasilania paliwem dieslowskim.
Operację przygotowywano od dwóch lat z udziałem armatora Wessels Reederei GmbH & Co. KG, producenta silników i układów napędowych MAN Diesel & Turbo, SMB Naval Architects & Consultants, TGE Marine Gas Engineering i towarzystwa klasyfikacyjnego Bureau Veritas. Właściwa przebudowa została przeprowadzona w stoczni grupy German Dry Docks AG w Bremerhaven od maja do końca sierpnia br.
Projekt został sfinansowany z programu federalnego Mobilność i Strategia paliwowa, promującego wykorzystanie LNG jako przyjaznego paliwa dla środowiska naturalnego. Poprzez wykorzystanie LNG, emisja zanieczyszczeń zostanie znacząco zredukowana (tlenek siarki ok. 99%, tlenek azotu 90%, dwutlenek węgla do 20%).
Wes Amelie (dł. 151,72 m; szerokość 23,4 m) to nowoczesny statek kontenerowy o pojemności 1036 TEU zbudowany w 2011 roku. Jednostka, eksploatowana na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim, zawija także do polskich portów - dzisiaj, późnym wieczorem wejdzie do portu w Gdyni.
AL
Video: MANDieselTurbo / Youtube
Jesli mowimy o kontenerowcach, to należy odnotować istnienie Isla Bella IMO 9680841 i siostrzany Perla del Caribe IMO 9680853.
Obie jednostki powstały jako zaprojektowane i zbudowane LNG w stoczni NASSCO w San Diego w 2015-16.
Należace do TOTE Marine jednostki mają 222 m dlugosci i ładują 3100 TEU.
Bardzo ciekawie na rufie zamontowano po dwa zbiorniki LNG, ważą 380 ton i mieszczą 900 m3 każdy
Pozdrawiam
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.