Trójmiejska spółka NGLMachining zajmująca się świadczeniem usług z zakresu mobilnej obróbki skrawaniem przystąpiła do realizacji kolejnego projektu na zlecenie stoczni Remontowa Shipbuilding SA.
Tym razem jest to obróbka fundamentów pod pędniki na nowo budowanych promach o nr budowy B617/1 i B617/2 (hybrydowe promy budowane dla brytyjskiego armatora Transport for London). Łącznie do obróbki jest 8 fundamentów po 4 na jednostkę. Zgodnie z harmonogramem prace realizowane będą przez okres jednego miesiąca.
Zakres prac obejmuje obróbkę frezerską prostokątnych fundamentów, na których zostaną zamontowane pędniki azymutalne, odpowiedzialne za napędzanie oraz sterowanie jednostką.
Prace realizowane są przy wykorzystaniu przenośnej 3-osiowej frezarki MRY3000 i wykonywane są w ściśle określonych, następujących po sobie etapach: laserowy pomiar płaskości fundamentu celem określenie rzeczywistego naddatku materiału na obróbkę, transport i montaż frezarki wraz z oprzyrządowaniem w miejscu prowadzenia prac, obróbka właściwa. Fundamentów jest 8, na każdym z nich jest ten sam zakres prac, tak więc opisane czynności będą powtarzane 8-krotnie, aż do zakończenia projektu.
Realizowany projekt to już kolejny wykonywany na zlecenie stoczni Remontowa Shipbuilding SA. Wcześniej obrabiane były fundamenty min. na jednostkach: 615/1-3 (promy budowane dla kanadyjskiego armatora BC Ferries), 616/1-2 (promy budowane dla estońskiego armatora TS Laevad OÜ).
Mobilna obróbka skrawaniem to prace, których istotą jest wykonywanie ich bezpośrednio w miejscu występowania obrabianego elementu. Stworzenie alternatywy dla obróbki stacjonarnej z wyeliminowaniem konieczności demontażu oraz transportu obrabianego elementu. Przy realizacji prac z zakresu mobilnej obróbki skrawaniem wykorzystuje się specjalistyczne, przenośne wytaczarki, frezarki, tokarki. Maszyny, o kompaktowej oraz modułowej konstrukcji, przystosowane do pracy w ciężkich warunkach przy zastosowaniu systemu napędu, pozwalającego dostarczyć optymalną moc do proporcji ciężkości.
Spółka NGLMachining wyspecjalizowała się w pracach z zakresu mobilnej obróbki skrawaniem, realizowanych na potrzeby przemysłu stoczniowego. Dostosowując swój park maszynowy oraz możliwości wykonawcze do oczekiwań rynkowych, w tym głównie naszych trójmiejskich stoczni, firma szybko stała się liderem w swojej branży. W ciągu 3 ostatnich lat, spółka brała udział w realizacji wszystkich nowobudowanych jednostek w Polsce, w tym tych najbardziej technologicznie zaawansowanych jak: niszczyciel min ORP Kormoran (zbudowany przez Remontowa Shipbuilding SA), kablowiec Siem Aimery (zbudowany przez Remontowa Shipbuilding SA) czy też specjalistyczna barka samopodnośna Zourite (zbudowana przez Crist SA).