Stocznie, Statki

Jak podał wyspecjalizowany w żegludze ro-ro, promowej i pasażerskiej serwis informacyjny Shippax, hiszpańska grupa stoczniowa La Naval poprosiła o ochronę przed wierzycielami.

Żaden z potencjalnych inwestorów nie był zainteresowany ratowaniem stoczni LaNaval, znanej dawniej jako Astillero de Sestao Construcciones Navales del Norte - CNN oraz AESA Sestao. Straty stoczni wynoszą około 150 mln euro, z czego 80 mln euro to zadłużenia z 2015 i 2016 roku. 

Spółka miała nadzieję na nowych inwestorów, zwłaszcza po zdobytych kontraktach na cztery nowe statki, w tym na jeden prom zasilany LNG dla hiszpańskiego operatora Balearia. Zainteresowanie nabyciem większościowych udziałów stoczni wykazał Manuel del Dago, hiszpański milioner z dużymi inwestycjami w Kolumbii i Miami. Była to jedynie mrzonka, ponieważ potencjalny inwestor nie pojawił się na wczorajszym posiedzeniu nadzwyczajnym. Stocznia złożyła ostatecznie wniosek do sądu o ochronę przed wierzycielami. 

AL

+7 La Naval
Szkoda ,ale bywa. Nie pierwsza i nie ostatnia. Stocznia o sporym dorobku. Mają dwie pochylnie: 288 i 270m.Z pewnością największym osiągnięciem jest seria tankowcow LNG. Ostatni, Sestao Knutsen 138000 m3, 284 m dlugości powstał w 2007.
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku upadnie należąca do Daewoo (51%)stocznia Mangalia w Rumunii.
W uieglym roku przekazała ponad 1 000 000 DWT (10 jednostek), ale z zamówieniami bardzo zle.
Nawiasem, zdjecie przedstawia wodowanie promu Texelstroom 30.07.2015.
Zakontraktowany prom dla Balearia miał nalezeć do największych, 3330 m linia ładunkowa232 m długości.
W Europie mamy wysyp wycieczkowców. Z resztą jest róznie .
Mieczyslaw
02 wrzesień 2017 : 15:48 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter