Wärtsilä dostarczy silniki i kompletny układ napędowy dla dwóch nowych trawlerów budowanych w rosyjskiej stoczni Vyborg Shipyard PJSC (członek United Shipbuilding Corporation) dla Nord Pilgrim Ltd.
Kontrakt na budowę jednostek podpisano w grudniu ubiegłego roku w Murmańsku. Zgodnie z umową stocznia wybuduje "pod klucz" dwa 80-metrowe trawlery projektu ST-116 z klasą lodową Ice3. Planowana zdolność połowowa każdej jednostki wynosi do 100 ton ryb dziennie. Dodatkowo, statki zostaną wyposażone w ładownie na rybę o pojemności 375 m3.
Ze względu na trudne warunki, w których będą eksploatowane (Morze Barentsa i Północny Atlantyk), czynniki takie jak niezawodność i efektywność układu napędowego uznano za kluczowe przy wyborze dostawcy wyposażenia.
- W przypadku statków wyposażonych w pojedynczy silnik główny i jedną śrubę napędową, działających w odległych i trudnych wodach, nie możemy pozwolić na to, aby coś poszło nie tak. Wybór naszej firmy to wyraźne poparcie sprawdzonej technologii, a fakt, że dostarczymy pełny pakiet, pozwoli utrzymać kontrolę nad całym układem napędowym - powiedział Alexander Staritsyn, główny menadżer z Marine Solutions na Europę i Afrykę, Wärtsilä Corporation.
- Korzystaliśmy już z wielu rozwiązań Wärtsilä i współpracowaliśmy z firmą przy wielu udanych projektach. Jesteśmy pewni, że sprzęt fińskiego koncernu jest właściwym wyborem dla tych statków - przyznał Alexander Solovyev, dyrektor Vyborg Shipyard PJSC.
Zakres dostawy na każdy statek obejmuje m.in.: jeden 8-cylindrowy silnik główny Wärtsilä 32, przekładnię Wärtsilä i śrubę napędową o regulowanym skoku. Dostawa wyposażenia do stoczni nastąpi w marcu 2018 roku i styczniu 2019 roku.
Wärtsilä ma wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu produktów, systemów i rozwiązań dla statków pracujących w ekstremalnych warunkach. Ponadto firma posiada zaplecze usługowe w Murmańsku.
AL, rel (Wärtsilä)
Szkoda, że takich zleceń nie mają polskie firmy , Nauta buduje jedynie kadłuby statków rybackich za niewielkie pieniądze.
wygląda kierowanie statkiem , do czego i czemu służą zintegrowane systemy komputerowe.A co do statku w pełni wyposażonego to też nie masz pojęcia co oznacza ten termin. Proste pytanie dlaczego kompletnie wyposażone statki naukowo-badawacze dla uniwersytetów : Gdańskiego i z Goteborga do dziś są nie zdane ?Chciałbym by Nauta oddała w pełni wyposażony i gotowy do [pracy statek rybacki w tym roku ale są to tylko tzw. "pobożne życzenia".
Co do tego co określasz jako wyposażenie socjalne to są to jedne z najprostszych prac , tu akurat sa w Trójmieście
firmy , które mogą zrobić to i robią to dobrze no ale tego możesz nie wiedzieć .
Na tym statku rybackim należy położyć ok.70 km kabli. Statki 2 które jak do tej chwili buduje jeszcze Nauta
Oceanograf od 2013 roku i Skagerak od 2014 roku mają odpowiednio : Oceanograf 65 km kabli , Skagerak 68 km.
Przypuszczam, ze armatorem nie bedzie właściciel Ocean Star.
Czy instalacja SG i innej maszynerii z importu to wazny powod do chwaly?
Tak czy inaczej na końcu jest rachunek. Nie znam takiego, moze Scott wie coś na ten temat?
Pozdrawiam
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.