Budowa promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej to wielka szansa dla regionu - ocenia Andrzej Banaszek, przewodniczący Towarzystwa Okrętowców Polskich, a także kierownik Zakładu Projektowania Statków na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym.
Prom będzie budowany na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Stępka została położona 23 czerwca na pochylni "Wulkan".
- Prom będzie budować inna stoczni niż ta, którą znamy z historii, dużo prac wykonają firmy zewnętrzne - mówi Andrzej Banaszek. - Budowa promów jest wielką, niepowtarzalną szansą dla naszego regionu i przede wszystkim szansą na ożywienie przemysłu w Szczecinie.
Radio Szczecin
do emigracji zarobkowej, zlikwidowano szkoły. A przecież stocznia to praca nie tylko dla ludzi tam zatrudnionych lecz i dla tysięcy ludzi pracujących w firmach poza stoczniami. Dzisiaj stocznia to będzie inny zakład pracy niż dawniej.
Jeżeli chodzi o region zachodniopomorski to również szansa na współpracę ze stoczniami z Niemiec , Danii czy Norwegii.
2) Pytanie zasadnicze czy stocznia Gryfia bedzie miala chociaz zreby wlasnej zalogi nowych budow ?
3) Warunkiem dla podwykonawcy powininno byc wykonywanie prac wylacznie pracownikami zatrudnionymi na umowe o prace z terminem wypowiedzenia minimum 2 miesiace i stazem w zakladzie 3 miesiace.
4)Umowa powinna zawierac klauzule ze podwykonawca podwykonawcy ma prawo w dowolnym momencie zwrocic sie o zawarcie umowy bezposredniej a podwykonawca zatrudniajacy podwykonawce zrezygnuje dobrowolnie z 6 krotnosci ceny zawartej z podwykonawca.
Jednostki zaprojektowała Deltamarin -Finlandia.
Pozdrawiam
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.