Stocznie, Statki

Budowa promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej to wielka szansa dla regionu - ocenia Andrzej Banaszek, przewodniczący Towarzystwa Okrętowców Polskich, a także kierownik Zakładu Projektowania Statków na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym.

Prom będzie budowany na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Stępka została położona 23 czerwca na pochylni "Wulkan". 

- Prom będzie budować inna stoczni niż ta, którą znamy z historii, dużo prac wykonają firmy zewnętrzne - mówi Andrzej Banaszek. - Budowa promów jest wielką, niepowtarzalną szansą dla naszego regionu i przede wszystkim szansą na ożywienie przemysłu w Szczecinie. 

Więcej >>>

Radio Szczecin

+13 Stocznia to dumnie brzmi.
Niech ktoś powie ilu kadłubowców obecnie zatrudnia SR Gryfia i SPP (dumnie nazywany przez prezesa Stocznią Szczecinską)?
10 lipiec 2017 : 20:33 Henryk D. K-1 | Zgłoś
-8 BANDA DEBILI
`
10 lipiec 2017 : 22:37 zażenowany | Zgłoś
-8 BANDA DEBILI
Rząd daje im takie zlecenie za 500 milionów, armator marzenie, bez kar umownych, przyczepiania się, płaci ile trzeba, przedłuży termin o ile trzeba, a oni szydzą, kpią i wyśmiewają przez jakiś pseudoekspertów w GWnie. Nie chcą robić, kończyć zbędne dyskusje z idiotami ! Przenieść zlecenie do trójmiasta ! Niech się zarzynają w 10 do jednego przetargu jako podwykonawca podwykonawcy po 5 pośredniku. Szkoda słów. Banda debili ! Tylko pieniędzy ciężko pracujących podatników szkoda, no i ludzi, którzy zginą w wielce prawdopodobnym moim zdaniem wysadzeniu promu! Będzie potężne BUUUUM ! Ale już będzie za poźno !
10 lipiec 2017 : 22:45 zażenowany | Zgłoś
-1 promy w Szczecinie
Trzeba tylko szansę wykorzystać , żeby nie było tak jak w czasach rządów dawnych zarządców MARSa kiedy wydawano miliony złotych na rzekomą pomoc dla stoczni polskich a faktycznie kasa poszła gdzie indziej, gdzie to wie były szef MARSa pan Piotr S.Niestety koszty odbudowy stoczni będą wysokie zniszczono infrastrukturę, zmuszono wielu stoczniowców
do emigracji zarobkowej, zlikwidowano szkoły. A przecież stocznia to praca nie tylko dla ludzi tam zatrudnionych lecz i dla tysięcy ludzi pracujących w firmach poza stoczniami. Dzisiaj stocznia to będzie inny zakład pracy niż dawniej.
Jeżeli chodzi o region zachodniopomorski to również szansa na współpracę ze stoczniami z Niemiec , Danii czy Norwegii.
11 lipiec 2017 : 05:01 mlody | Zgłoś
+9 obySZANSAdlaREGIONUaNIEdlaKOLESIzUKLADZIKOW
1) mini stoczniunie sa oczywiscie na nie, bo skad wezma tania sile robocza, ktorej i tak nie zaplaca jak sie umowili.
2) Pytanie zasadnicze czy stocznia Gryfia bedzie miala chociaz zreby wlasnej zalogi nowych budow ?
3) Warunkiem dla podwykonawcy powininno byc wykonywanie prac wylacznie pracownikami zatrudnionymi na umowe o prace z terminem wypowiedzenia minimum 2 miesiace i stazem w zakladzie 3 miesiace.
4)Umowa powinna zawierac klauzule ze podwykonawca podwykonawcy ma prawo w dowolnym momencie zwrocic sie o zawarcie umowy bezposredniej a podwykonawca zatrudniajacy podwykonawce zrezygnuje dobrowolnie z 6 krotnosci ceny zawartej z podwykonawca.
11 lipiec 2017 : 08:10 OLGA | Zgłoś
+4 Promy
Prawie rownolegle z polskim promem, STENA LINE,bardzo liczący się armator w tym biznesie, bedzie budowala 4 Ro-Paxy troche wieksze od naszych. Budowę zlecono chinskiej stoczni AVIC. Przy 3000 m linii ladunkowej będzie tez zabierał 1000 osob. Realizacja przewidziana na 2019-2020. Jest tez opcja na 4 dodatkowe.Sadze, ze warto kibicowac temu kontraktowi, a wlaściwie trojmeczowi Polska-Stena -Chiny.
Jednostki zaprojektowała Deltamarin -Finlandia.
Pozdrawiam
Mieczyslaw
12 lipiec 2017 : 16:51 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter