Stocznie, Statki

Na całym europejskim rynku stoczniowym, nie ma drugich takich specjalistów i takich mistrzów, jak wy - powiedział w piątek wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński zwracając się do stoczniowców Stoczni Szczecin, którzy zbudują nowy prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

"Chciałbym powiedzieć na koniec, żeby uspokoić stoczniowców, że czas politycznego gadania już za nami. A teraz wszystko zostawiamy w państwa rękach. Politycy to, co mieli zrobić - zrobili. Dzisiaj jestem absolutnie spokojny, bo wiem, że na całym rynku europejskim, rynku stoczniowym, nie ma drugich takich specjalistów i takich mistrzów, jak wy. I jestem spokojny o tę inwestycję" - powiedział Brudziński.

"Dzisiaj staję przed państwem, jako przedstawiciel tej partii, która będąc w opozycji dała słowo, że jeżeli zasłużymy sobie na poparcie, również tutaj, na poparcie mieszkańców Szczecina, to zrobimy wszystko, uczynimy wszystko, aby wróciła tutaj, na ten teren historycznej Stoczni Szczecińskiej, produkcja okrętowa. Bo jakże trzeba być krótkowzrocznym, nie chcę powiedzieć nierozumnym, aby uznać, że to, co jest kwintesencją myśli technologicznej, myśli naukowej, jaką w efekcie finalnym jest nasycony elektroniką, wysokimi urządzeniami, technologiami, statek pełnomorski, uznać, za produkcje nieopłacalną" - powiedział wicemarszałek.

W Szczecińskim Parku Przemysłowym odbyła się uroczystość położenia stępki pod budowę promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Udział w niej wzięli m.in.: wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP Paweł Mucha, wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński oraz minister gospodarki i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

aop/ dym/

+10 Dobre
Nie ma drugich takich co za śmieszne pieniądze w porównaniu do innych krajów europejskich będą robić dniami i nocami
23 czerwiec 2017 : 10:01 Wentylator | Zgłoś
-20 polok
nie lepiej z lapa stac pod kosciolwm ,co boli ze mozna
23 czerwiec 2017 : 14:57 olo | Zgłoś
+13 położenie stępki promu PZB
Wystąpienie pana marszałka Brudzińskiego bardzo dobre i prawdziwe. Straty jakie spowodowały idiotyczne decyzje
likwidacji stoczni szczecińskich i trójmiejskich są przeogromne .W Gdyni zniszczono spółkę Konrem Nauta jedną z najlepszych firm kadłubowych tu ludzie z nadania marsjan w 2013 roku doprowadzili świadomie i celowo do upadłości
tej firmy, zlikwidowano ok. 400 miejsc pracy, wyprowadzono kasę ze spółki narażono Skarb Państwa na wielomilionowe
straty np. stocznia Nauta musiała kończyć budowę sejnera B 690 gdzie straciła ponad 15 mln zł, później zezłomowano
unikalne oprzyrządowania warte ok. 1 mln zł w tym wiele oryginalnych opracowanych w spółce. A ludzie za to odpowiedzialni : Stanisław F., Wojciech S. i Krzysztof G. - nic sobie z tego nie robią , włos z głowy im nie spadł. To jeden z przykładów działań w okresie 2010-2015. Dobrze, że obecne władze dążą do odnowy, do odbudowy przemysłu stoczniowego. Jest światło w tunelu.
23 czerwiec 2017 : 11:04 orka | Zgłoś
-10 Prlowska propaganda
W Gdańsku stocznie świetnie sobie radzą, więc skończyło trolu z rządową propaganda. Żaden prom nie powstanie w Szczecinie, bo to jest nierealne w dwa lata kiedy jeszcze projektu nie ma. Mało tego za to show rodem z PRL my wszyscy płacimy jak na górników.
24 czerwiec 2017 : 05:39 Ks | Zgłoś
+13 stocznie w Gdańsku
W Gdańsku jedynie holding Gdańskiej Stoczni Remontowej dobrze sobie radzi mimo np. kłopotów jakie miały polskie firmy z tytułu tzw. opcji walutowych gdzie z Polski wypłynęło ok. 200 mld zł, stocznia remontowa do dzisiaj płaci corocznie pewną kwotę ( bardzo dużą) dla banków i będzie płacić jeszcze przez 15 lat. Stocznia Gdańska dzisiaj zatrudniajaca ok. 200 pracowników praktycznie nie zajmuje się budowaniem statków ta firma polsko-ukrainska ma kłopoty finansowe i inne. Są podjęte działania by przejąć ją z powrotem i wznowić normalną produkcję okretową.
24 czerwiec 2017 : 12:37 orka | Zgłoś
-11 Co ty durniu bredzisz
Portę Stocznie Nowa wykończyły spółeczki córki : Porta Cynk i pozostałe, w których straty pompowała Portas Stocznia.\
Gdańska wykończył Rakowski , a Gdyńska związki zawodowe. Jak nie wiesz to nie pier...l
24 czerwiec 2017 : 17:45 Andrzej STAWSKI | Zgłoś
+12 budowanie promu
Wysłuchałem wszystkich wystapien na polozeniu stepki. I wydaje mie sie, ze to o czym mowil pan Brudzinski tak mysli wiekszosc stoczniowcow. teraz bedzie dobrze pod jednym warunkiem ze politycy nie beda wtracac sie w prace stoczni.
Nawet gdy beda klopoty bo szkody jakie wyrzadzono w latach przeszlych sa olbrzymie. i jestesmy swiadomi ze niestety trzeba bedzie do odbudowywania stoczni dolozyc sporo kasy lecz to sie oplaci w dlugiej perspektywie.warto.
23 czerwiec 2017 : 11:51 jasiek1 | Zgłoś
+14 STOCZNIE
Trzeba być debilem lub działać na szkodę Państwa by zniszczyć stocznie i miejsca pracy kilkaset tysięcy kooperantów związanych z tym przemysłem,ciekawe kiedy pociągnie się do odpowiedzialności ludzi odpowiedzialnych za ten gigantyczny przekręt.
24 czerwiec 2017 : 05:01 Roch | Zgłoś
-17 Odjazd!
Pan Bredziński znów odjechał.
23 czerwiec 2017 : 15:08 W | Zgłoś
-8 Teatr absurdu
Komunistyczne wykształcenie pozwoliło mi zauwazyc, ze sekcję postawiono nie w osi pochylni. Czy to przypadek?
Wtedy uczono mnie,ze najpierw robi sie dokumentację, potem jest ciecie blach,kładzie się symboliczny kil itd. Warto tez miec pieniadze i kilka innych drobiazgow.
Wczoraj widziałem i słyszłem o nowych zasadach budowy statku.
Pan Brudziński przeprosił stoczniowców za minione lata. Byly tez inne zaklęcia i wizualizacje.
Teraz tylko trzy lata i bedziemy w raju (tym stoczniowym).
Stoczniowcy czysto ubrani będą pracować w zrobotyzowanych halach dokowych, tego im zyczę (na wielu stoczniach tak juz jest).
Serdecznie pozdrawiam i zachęcam do czytania o stoczniach i ich problemach.
Mieczyslaw
24 czerwiec 2017 : 06:54 Mieczyslaw | Zgłoś
+14 stocznie w Gdansku 2
Na terenach dawnej stoczni Gdynia ( tu uwaga stocznia ta istnieje do dzisiaj) działa firma Crist, była to kiedyś bardzo dobra spółka lecz po związaniu się z poprzednim zarządem MARS-a i przeniesieniu do Gdyni zaczęła mieć kłopoty
dzisiaj ma długi w tym niespłacone kredyty - można o tym ;poczytać na stronach Unii Europejskiej.
Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni w momencie ogłoszenia upadłości likwidacyjnej miała ok. 500 mln zł strat
obecnie została odkupiona i przeszła pod zarząd PGZ i jest szansa na wznowienie produkcji okretów wojennych.
24 czerwiec 2017 : 12:39 orka | Zgłoś
+14 stocznie w Gdansku 3
Stocznia Remontowa NAUTA do 2010 roku funkcjonowała mimo wielu kłopotów w miarę dobrze .W 2010 roku
stocznią zaczęli zarządzać ludzie z dawnego MARS-a i od razu zaczęły się kłopoty. Ze stoczni odeszli ludzie znający się na
pracach okrętowych. Zaczeto walczyć ze spółkami córkami Nauty - doprowadzono do upadłości spółki Konrem Nauta
wczesniej dokonując wrogiego przejęcia spółki i ustanawiając " swój" zarząd w osobach Stanisława F., Krzysztofa G,
oraz Wojciecha S. - ta trójca w okresie listopad 2012 - listopad 2013 doprowadziła do upadłości spółki. Spółka która powinna mieć w 2012 roku zysk netto ok. 7 mln zł wykazała zysk 135 tys. - od października do końca grudnia 2012r.
zmarnowano kilka milionów złotych. W 2013 roku niezrealizowano najwiekszego kontraktu podpisanego przez poprzedni zarząd spółki o wartości ponad 16 milionów euro.
24 czerwiec 2017 : 12:39 orka | Zgłoś
+13 stocznie w Gdansku 4
Spółka która w okresie 2003 -2011 nigdy nie miała strat
w grudniu 2013 roku zgłoszona została do upadłości. Pod drodze ten marsjanski zarząd naraził NAUTĘ i spółkę na olbrzymie straty podpisał umowę na zbudowanie kadłuba trawlera B 690 o masie ok. 1200 t za kwotę 5,27 mln zł.
Po ogłoszeniu upadłości kadłub trawlera musiała dokończyć NAUTA ponosząc olbrzymie straty. A sprawcy tych strat
tj. Stanisław F, Wojciech S. i Krzysztof G. do dzisiaj sobie chodzą i włos z głowy im nie spadł. Inna ze spółek Kormal Nauta przestała istnieć wcześniej rozegrała się tragedia - ale nie jest to miejsce na rozdrapywanie ran.
Tak więc jedynie holding gdańskiej remontowej - wprawdzie poobijany - nadal funkcjonuje tyle , że jest to całkowicie prywatna firma.
24 czerwiec 2017 : 12:40 orka | Zgłoś
-7 JoJo ględzi
a kto te statki kupi? zrobicie masowiec za 18 mln USD? chemikaliowiec za 29 mln USD? bo to są ceny nowych jednostek ze stoczni chińskich i koreańskich. znowu straty będzie pokrywał podatnik.
26 czerwiec 2017 : 18:51 SMOCZA | Zgłoś
+8 jojogledzi ofp
kupi polski armator - kasa zostanie w Polsce a nie pojdzie do Chin czy Korei.
27 czerwiec 2017 : 04:24 wiki | Zgłoś
-4 JoJo ględzi
i szybko zbankrutuje, bo ceny frachtu nigdy nie pokryją kosztów zakupu tych jednostek, chociaż bardzo chciałbym, żeby Stocznia Szczecińska znów budowała piękne statki
27 czerwiec 2017 : 19:00 SMOCZA | Zgłoś
+1 nie ma drugich takich
nie ma w Europie drugich takich stoczniowców (związkowców)

którzy pojadą "ochraniać" miesięcznicę smoleńską

tu z Panem Brudzińskim się zgadzam
05 lipiec 2017 : 05:49 robertpk | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter