Cracovia, nowy prom we flocie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, chwilę po północy zawinął do Świnoujścia. Jednostka od końca czerwca będzie pływała pod marką Polferries na linii Świnoujście-Ystad.
W piątek rano, według strony Marine Traffic około godz. 5, prom zawinął do Szczecina. Armator planuje mały remont jednostki, który zostanie przeprowadzony przez Morską Stocznię Remontową Gryfia SA w Szczecinie. Jak zapewnia PŻB, remont będzie trwać ok. 3 tygodni i dotyczyć będzie jedynie części pasażerskiej.
Armator zaplanował także pomalowanie dziobu podobnie, jak na promie Mazovia. Autorem rysunku będzie ponownie street-artowy artysta, wykładowca w Akademii Sztuki w Szczecinie Mariusz Waras.
Od końca czerwca Cracovia będzie pływała na linii Świnoujście-Ystad, a w sierpniu cyklicznie zacznie kursować do portu w Ronne na wyspie Bornholm.
Zakupiony w marcu br. prom był użytkowany wcześniej przez armatora Port Bułgaria West na Morzu Czarnym. Jednostka pod nazwą Drujba pływała między portem Burgas w Bułgarii i Batumi w Gruzji. Zdarzało się, że do linii dodawano rosyjski port Noworosyjsk.
Prom został wybudowany w 2002 r. Jednorazowo będzie mógł zabrać około 64 samochodów osobowych, 126 samochodów ciężarowych oraz 640 pasażerów i 55-osobową załogę. Na promie będzie także 57 kabin.
Polska Żegluga Bałtycka obok nowej Cracovii ma w swojej flocie trzy promy pasażersko-samochodowe: Wawel wybudowany w 1980 r., Baltivię z 1981 r. oraz Mazovię zbudowaną w 1996 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.
mzb/ je/
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.