Stocznie, Statki

Temat bezzałogowych statków, które mogłyby obsługiwać regularne połączenia na morzu, wraca jak bumerang. Eksperci nie mają wątpliwości, że wcześniej czy później takie rozwiązanie stanie się normą. Kwestią otwartą pozostaje moment wprowadzenia takiej opcji. W przypadku Bałtyku jako realny termin eksperci coraz częściej wskazują rok 2025.

Rewolucja to jeden z najczęstszych terminów, jakie pojawiają się przy okazji dyskusji na temat statków, które będą działać przy minimalnym udziale człowieka. Wprowadzenie tego rozwiązania już teraz wiąże się z koniecznością współdziałania wielu firm oraz organizacji. Wśród przedsiębiorstw, które zaangażowane są w projekt wdrożenia pierwszego bezzałogowego statku, który będzie wykonywał komercyjne rejsy na Morzu Bałtyckim, znajdują się: ABB, Cargotec, Ericsson, Meyer Turku, Rolls-Royce, Tieto i Wärtsilä. Wszystkie one działają w ramach inicjatywy One Sea - Autonomous Maritime Maritime Ecosystem.

Już teraz trwają prace nad tworzeniem produktów, a także rozwojem oprogramowania. Bez takich skoordynowanych działań uruchomienie takiego projektu byłoby niemożliwe.

Więcej >>>

PromySkat.pl

+6 Ha ha ha ha ha
Ha ha ha ha ha bezzalogowe statki juz w 2025, kazdy machanik okretowy glosno smieje sie teraz z tego zartu. Przeciez statki trzeba naprawiac i konserwowac bez przerwy. Moga cos takiego zbudowac, potrzebna technologia juz istnieje, ale w praktyce jeszcze przez wiele lat beda musieli na statkach sluzyc ludzie.
30 maj 2017 : 15:00 Jaaaaaacek | Zgłoś
+1 Kto zaryzykuje swoim ładunkiem...?)
Współcześnie ładunki statków to setki milionów dolarów na burcie... Który gestor ładunku powierzy swoją kasę tylko komputerowi? Transport towarów niebezpiecznych bez obsługi...;p Wojna, konflikt i GPS zawieszony jak wtedy będą funkcjonować? Galileo/ Glonass czy inny chiński Compass też przestanie działać w razie konfliktu... Który bank da odszkodowanie w razie katastrofy statku zdalnie kierowanego- chyba ubezpieczenia podrożeją XD Człowiek jeszcze długo będzie potrzebny na statku...
31 maj 2017 : 09:36 głośnik Morski | Zgłoś
-1 Nie widze tu nic do HA HA
Pracuje w tym i wiem ze juz nawet dla zalogowych statkow czesc wyposazenia jest dostarczana jak dla bezzalogowego statku w standardzie.
Kapitana i St. Mechanika zastapi w poczatkowym okresie 1-2 kierowcow po szkoleniu zamaist po studiach.
Diagnostyka silowni przez REMOTE CONNECTION.

Radiotelegrafista tez umarl i nikogo to nie dziwi.
31 maj 2017 : 12:56 BARAN | Zgłoś
+1 Pożyjemy , zobaczymy. AM Gdynia
Było najpierw 2020 teraz 2025. POwiem wam że Japonia już skonstruowała pierwszy autonomiczny statek, który ponoć przepłynął Pacyfik do Stanów i z powrotem i to ponoć bez żadnych przeszkód , tyle sęk w tym , że z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu nie pływa on nadal. Wytłumaczcie mi to panowie eksperci.
31 maj 2017 : 15:29 AdrianoCelentano | Zgłoś
-1 Nie widze tu nic do HA HA
W pierwszej kolejnosci powstaną tzw. bezzałogowe przewozy regionalne . Rownolegle nastapi redukcja zalogi na nowobudowanych do 3 kierowcxow "szoferki" (przepraszam mostka nawigacyjnego).
31 maj 2017 : 18:46 BARAN | Zgłoś
-1 a kto
A kto filtry \,wirówki etc. będzie czyścił?program?
31 maj 2017 : 21:58 mikes | Zgłoś
0 To prawda
Tak. Juz redukuja zalogi. W tej chwili jestem co prawda na stand-by vessel. Nowy statek. Czterech czlonkow zalogi: ja, mate, singel engineer i AB/cook. Full automat, stery azymutalne, elektonika. Latwo sterowa zdalnie z odleglosci. Mlodzi adepci sztuki morskiej beda takie lodki zdalnie sterowac z ladu przychodzac na 8 lub 12 godzinna wachte z biura w Centrum Coordination na ladzie
01 czerwiec 2017 : 09:50 Traveler | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9694 4.0496
EUR 4.3066 4.3936
CHF 4.5812 4.6738
GBP 5.1585 5.2627

Newsletter