Stocznia remontowa Gryfia za pierwszy kwartał tego roku zanotowała zysk - mówiła w "Rozmowie pod Krawatem" Małgorzata Jacyna-Witt.
Szczecińska radna niezrzeszona, a także członkini rady nadzorczej Gryfii odpowiadała na zarzuty działaczy PO, że PiS nieudolnie zarządza stocznią. Jak mówiła Jacyna-Witt, rząd rozumie, że Gryfia jest jedną z najważniejszych firm w Szczecinie, mówiąc o rozwoju przemysłu stoczniowego, który ma stać się motorem dla polskiej przedsiębiorczości.
- I to nie o to chodzi tylko, że Gryfia będzie produkowała promy czy remontowała statki. Ale chodzi też o to, że na bazie Gryfii prywatne przedsiębiorstwa będą miały perspektywę rozwoju w przyszłości. Czyli jeżeli robimy prototyp promu w Gryfii i prywatne firmy będą dostarczały różnego rodzaju materiały i usługi do jego produkcji, to one będą mogły to robić przez następne kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt lat - mówiła Jacyna-Witt.
Radio Szczecin
Były remonty statków i offshory , spółki prywatne ustawiały się w kolejce do pracy bo wiedziały że stocznia jest wypłacalna , jednocześnie w SSR gryfii było tak zle że na trzy lata przed połączeniem powinna ogłosić upadłość , wyniki były tragiczne i tylko tzw plany ratunkowe utrzymywały ją na powierzchni . Marsjanie stworzyli kadłubek gryfii gdzie za każdy m2 powierzchni ponad swoją własność stocznia płaci grube pieniądze dzierżawy i to jest mądre? Mało tego po sąsiedzku Niemcy kosztem gryfii zbudowali fabrykę i obiecywali zlecenia dla stoczni , nie wpłynęło ani jedno .
Czyli przyczyną kłopotów gryfii jest w niej samej , a nie w zakładzie Świnoujście. C d n ...
Podpowiem, na terenach rozwojowych za stocznią msr, będącymi w dyspozycji Marsa zbudować od podstaw stocznię produkcyjno remontową z dużym suchym dokiem , ponownie połączyć z MSR a zakład w Szczecinie niech kupią firmy prywatne i klepią to co do tej pory
Nie widzę już przyszłości w Szczecinie pomimo dużych zasług dla kraju ale tam panują takie tarcia że tylko cięcie mieczem może coś tam uratować . Niedługo kończy się okres dzierżawy terenu przy doku 5a Niemcy już dawno wnosili pretensje o zakłócanie produkcji w ich fabryce .
W momencie wypowiedzenia dzierżawy doku 5 to będzie koniec Szczecina chyba że cały zakład przeniesie się naprzeciw tylko nie wiem czy jest tam głębia dokowa
Jak będzie firma to i ludzie się zjawią a poza tym szkoły zawodowe powinni dać narybek na stoczniowca .
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.