Morska Stocznia Remontowa Gryfia wykona remont siłowni trzeciego promu typu Karsibór. 11 maja 2017 r. została podpisana umowa z armatorem promu - Żeglugą Świnoujską.
Głównym celem remontu będzie zainstalowanie na jednostce nowych napędów, które będą nowoczesne, mniej awaryjne i zapewnią niższe zużycie paliwa.
W poprzednich latach stocznia MSR Gryfia wykonała podobne remonty na jednostkach Karsibór I (2015 r.) oraz Karsibór II (2012 /2013). Jednostka trafi do stoczni po sezonie letnim. Termin zakończenia prac planowany jest na luty przyszłego roku.
Prom Karsibór III jest obsługiwany przez Żeglugę Świnoujską na zlecenie Urzędu Miasta. Jest to jednostka śródlądowa, pasażersko-samochodowa; na swoim pokładzie mieści ok. 300 pasażerów i 70 samochodów. Przeprawę w Świnoujściu obsługują łączenie cztery jednostki z tej serii, mające w nazwach kolejne cyfry rzymskie. Promy typu Karsibór zostały wybudowane w Szczecinie w latach 1976-1977.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia wymienia na stronie także inne, aktualne remonty w stoczni.
Niedawno do stoczni statek Polar Pioneer. Pierwotnie była to jednostka wykorzystywana do badań naukowych, a od kilku lat pływa jako statek pasażerski w rejonie Bieguna Północnego. Armator statku współpracuje z Polską Akademią Nauk i przewozi polskich polarników oraz zaopatrzenie m.in. do stacji polarnej im. Arctowskiego. Statek pozostanie w MSR Gryfii do końca maja i przedzie remont klasowy.
Kolejną remontowaną obecnie jednostką jest Aasnes - drobnicowiec należy do norweskiego armatora. Jednostka ma 100 m długości i 17 m szerokości, wyposażona jest w koparkę i służy przede wszystkim do przewozu ładunków sypkich. Zakres prac wykonywanych przez stocznię obejmuje: piaskowanie i malowanie kadłuba, pokładów i nadbudówki, remont układu napędowego i urządzeń pokładowych w tym wymianę steru strumieniowego oraz przeglądy i remonty wielozakresowe mechanizmów siłowni, przebudowę trawersy koparki, remont pokryw lukowych oraz liczne prace związane z wymianą rurociągów.
Jednocześnie remontowane są trzy jednostki należące do Polskiej Żeglugi Morskiej. Isadora, Mamry i Gdynia to masowce o nośności powyżej 30 tys. ton. Wszystkie statki przechodzą remonty klasowe.
W doku pływającym P1 remontowany jest masowiec Traveberg, należący do niemieckiego armatora. Jednostka trafiła do MSR Gryfii na remont awaryjny na skutek uszkodzenia systemu napędowego.
rel (MS TFI SA)
St³ ma kontrakt na budowę kratownicowych podstaw z kotwicami ssącymi , które będą budowane w Anglii .
Moje pytanie brzmi , co robią menadżerowie Marsa aby takie zlecenia lądowały w gryfii , która w zakładzie w Świnoujściu budowała dziesiątki konstrukcji offshore i ma takie możliwości.
Czy produkcja w Anglii , gdzie prawdopodobnie będą pracować polscy spawacze , jest tańsza, transport , przeładunki i cała logistyka produkcji ?
To już może tego Karsibór 3 podeslemy tym Anglikom to może będzie taniej , oczywiście żartuje .
A w przypadku Marsa to jednak podesłał bym kontrolę co oni tak naprawdę tam robią ! Za starych czasów to się nazywało , sabotaż i czekały ciekawe kary .
https://www.youtube.com/watch?v=__zoCMZVN9w
Jednocześnie wszystkie te firmy należą do PGZ i chyba tam też śpią aby takie zlecenia szły do Anglii chyba że niemiecka firma jako główny udziałowiec st³ nie chce by polskie firmy brały udział w ich pracach i miały jakieś zyski
Cytuję Filip z konopi:
Do 01.09.1998 roku (a więc żadne tam średniowiecze tylko 19 lat temu), obowiązywał jeszcze stary kodeks karny z 1969 roku, z czasów tzw. komuny, który zawierał poniższy artykuł tępiący krótko, tego typu sabotażowe zachowania.
Łobuzy od sabotażu by się bały. cyt.
Art. 127. Kto w celu osłabienia władzy ludowej, wy ...
wołania zaburzeń lub nastrojów powszechnego niezadowo~
lenia albo poważnych zakłóceń w funkcjonowaniu gospodarki
narodowej:
1) niszczy, uszkadza lub czyni niezdatnymi do użytku za-
~łady lub urządzenia albo inne mienie o poważnym znaczeniu
dla Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej
zakładów. urządzeń albo instytucji o poważnym znaczeniu
dla Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej,
podlega karze pozbawienia wolności na czas nie
krótszy od lat 5 albo karze śmierci.
Ten artykuł kk o sabotażu, byłby dużo bardziej zasadny po upadku komuny niż w czasie jej trwania !!!! Nie była wszędzie taka głupia ta komuna więc został on z wiadomych względów uchylony z widocznymi dzisiaj skutkami, choć nie było to, jak pokazują dzisiaj skutki, do końca takie głupie i nieaktualne. Powinno się to przywrócić, tylko przeredagować zmiany nazwy państwa oraz pierwsze zdanie na "kto w celu uzyskania prywatnej korzyści majątkowej w pełni świadomie" i ostatnie zamiast czapy (bo to UE i tzw. prawa człowieka), 25 lat albo dożywocie . . Misiewicze z lewa czy prawa by się 5 razy zastanowiły, zanim by się na koryto zdecydowały .
[link usunięty]
Oszust finansowy Madoff - 150 lat więzienia
[link usunięty]
Widać że w sprawach karno-finansowych za komuny był porządek jak na Zachodzie oraz USA, a międzynarodówce konsultingowej to przeszkadzało i chodziło o to, żeby tu zrobić złodziejski burdel tzn. wolność , żeby się lekko nachapać.
Tylko czy to wynika z atrakcyjnosci cen czy tylko tego, że PŻM nie ma kasy i Gryfia "kredytuje" remonty z fakturami z płatnościami na Świętego Dygdy?
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.