Międzynarodowe towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL współpracuje wraz z południowokoreańską stocznią Hyundai Mipo Dockyard (HMD) nad projektem podwójnoposzyciowego statku LPG - LPG Safe. To pierwsza taka koncepcja.
- Zdołaliśmy utrzymać taką samą pojemność ładunkową, jak w przypadku konstrukcji statku z pojedynczą burtą, poprzez optymalizację konfiguracji strukturalnej krańcowych zbiorników przy użyciu specyfikacji DNV GL optymalizujących wymiary, wagę i wytrzymałość kadłuba - powiedział Dug Ki Min wiceprezes HMD Seoul. - Ponadto, nowy projekt z uproszczonym kształtem kadłuba i podwójną burtą może zapewnić szybszą i prostszą produkcję, co przełoży się na terminowe dostawy - dodaje.
Gazowce typu LPG zaprojektowane są do transportu mieszaniny propanu i butanu. Większe statki są zazwyczaj wyposażone w niezależne, samonośne zbiorniki ładunkowe typu A ustawione wewnątrz ładowni na bloczkach izolacyjnych, czyli drewnianych klinach umieszczonych na dnie wewnętrznym. Podwójnoposzyciowa konstrukcja kadłuba LPG Safe zapewniłaby znacznie większą ochronę zbiorników, zwłaszcza w przypadku kolizji.
- Z wielką przyjemnością pracujemy z HMD nad projektem i analizą tej koncepcji - przyznał Hwa Lyong Lee kierownik ds. rozwoju sprzedaży DNV GL. - Projekt LPG Safe wykazywał poprawę bezpieczeństwa, przy jednoczesnym zachowaniu zdolności transportowych, mocy i kosztów. Jesteśmy zaszczyceni faktem, że HMD wybrał nas do współpracy przy realizacji tej interesującej koncepcji.
Hyundai Mipo Dockyard Co., Ltd (HMD) została założona w 1975 roku. Od 1996 roku dostarczyła ponad 900 statków, w tym m.in. zbiornikowców, masowców, gazowców LPG, samochodowców, a także kontenerowców i statków typu con-co/ro-ro, etc.
DNV GL to wiodąca organizacja certyfikująca z 1864 roku, a także światowy dostawca oprogramowania przeznaczonego do zarządzania ryzykiem i poprawy wydajności urządzeń w przemyśle energetycznym, przetwórczym i morskim. Spółka działa w ponad 100 krajach, a w swojej załodze posiada około 16 tys. pracowników.
AL, rel (DNV GL)