Stocznie, Statki

Transport ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni, to zadanie nowej jednostki typu life fish carrier, która ma być zbudowana w stoczni Crist SA. Podpisany w tym miesiącu kontrakt, jest kolejnym zleceniem od norweskiego armatora dla gdyńskiej stoczni na jednostkę projektu, według ma być zbudowany jeden już wcześniej zamówiony statek. 

Statek o stoczniowym symbolu budowy NB SC 75/2, typu life fish carrier, to druga z serii i zarazem trzecia w historii jednostka budowana na zamówienie Artic Group AS, czyli norweskiej firmy specjalizującej się w eksploatacji statków z sektora hodowli ryb. Statek służący do transportu ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni na lądzie, będzie operował m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim, gdzie odbywają się połowy.

- Cieszymy się, że druga jednostka typu life fish carrier dla Artic Group powstanie właśnie w stoczni Crist. Podpisanie tego kontraktu wzmacnia naszą pozycję na wymagającym rynku norweskim - mówi Ewa Kruchelska, prezes zarządu Crist SA.

Budowa będzie realizowana na bazie powierzonej dokumentacji armatorskiej. Dzięki odpowiednim wymiarom - długości 75 m, szerokości 15 m, NB SC 75/2 będzie w stanie pomieścić nawet do 3 tys. m sześc. specjalnie uzdatnianej wody do przewozu żywej ryby. Masa kadłuba szacowana jest na powyżej 1000 ton. Jednostka ta będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.

Jednostka NB SC 75/2 będzie klasyfikowana przez DNV GL dla notacji klasy m.in. +1A1 oraz E0.

Zakończenie prac nad NB SC 75/2 planowane jest na połowę 2018 r.

Wymiary jednostki:

  • długość całkowita - 75,7 m
  • szerokość - 15 m
  • wysokość do pokładu głównego - 8 m.

rel (Crist SA), PBS

Wiz.: Crist SA

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter