Transport ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni, to zadanie nowej jednostki typu life fish carrier, która ma być zbudowana w stoczni Crist SA. Podpisany w tym miesiącu kontrakt, jest kolejnym zleceniem od norweskiego armatora dla gdyńskiej stoczni na jednostkę projektu, według ma być zbudowany jeden już wcześniej zamówiony statek.
Statek o stoczniowym symbolu budowy NB SC 75/2, typu life fish carrier, to druga z serii i zarazem trzecia w historii jednostka budowana na zamówienie Artic Group AS, czyli norweskiej firmy specjalizującej się w eksploatacji statków z sektora hodowli ryb. Statek służący do transportu ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni na lądzie, będzie operował m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim, gdzie odbywają się połowy.
- Cieszymy się, że druga jednostka typu life fish carrier dla Artic Group powstanie właśnie w stoczni Crist. Podpisanie tego kontraktu wzmacnia naszą pozycję na wymagającym rynku norweskim - mówi Ewa Kruchelska, prezes zarządu Crist SA.
Budowa będzie realizowana na bazie powierzonej dokumentacji armatorskiej. Dzięki odpowiednim wymiarom - długości 75 m, szerokości 15 m, NB SC 75/2 będzie w stanie pomieścić nawet do 3 tys. m sześc. specjalnie uzdatnianej wody do przewozu żywej ryby. Masa kadłuba szacowana jest na powyżej 1000 ton. Jednostka ta będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.
Jednostka NB SC 75/2 będzie klasyfikowana przez DNV GL dla notacji klasy m.in. +1A1 oraz E0.
Zakończenie prac nad NB SC 75/2 planowane jest na połowę 2018 r.
Wymiary jednostki:
- długość całkowita - 75,7 m
- szerokość - 15 m
- wysokość do pokładu głównego - 8 m.
rel (Crist SA), PBS
Wiz.: Crist SA