Na godziny wieczorne 17 lutego br. zapowiedziano rozpoczęcie testów jednostki projektu P310 w suchym doku (na uwięzi). Hybrydowy prom dwustronny budowany jest w stoczni Crist na zamówienie fińskiego armatora - Finferries.
Pływająca pomiędzy Nauvo a Parainen jednostka, ma służyć do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Uroczyste przekazanie promu planowane jest na kwiecień 2017 r.
Wodowanie statku w suchym doku, jest jednym z ostatnich etapów prac nad ekologiczną jednostką dla Finferries. To istotny moment w budowie promu, który jako jeden z nielicznych w Europie posiada napęd hybrydowy (spalinowo-elektryczny z dodatkiem baterii akumulatorów).
Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema zespołami prądotwórczymi opartymi na silnikach spalinowych.
Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie 7 min.
Prom typu P310 - charakterystyka podstawowa: długość 96,35 m, szerokość 15,2 m, wysokość boczna 5 m, zanurzenie: 3,5 m, notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power.
rel (Crist)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.