Norwegian Cruise Line złożył zamówienie na cztery, przyjazne środowisku statki pasażerskie. Operator realizację budowy powierzył włoskiej stoczni Fincantieri.
Jak czytamy w komunikacie operatora, umowa obejmuje opcję budowy dwóch dodatkowych statków. Wartość każdego z nich to około 800 milionów euro, wszystkich - ponad 3,2 mld euro.
Zgodnie z kontraktem, statki mają być dostarczone kolejno w 2022, 2023, 2024 i 2025 roku.
Wycieczkowce charakteryzować będzie tonaż pojemnościowy brutto 140 000 oraz zdolność do transportu około 3300 pasażerów. Projekt nawiązywać będzie głównie do statków klasy Norwegian Breakaway-Plus.
- Priorytetem jest efektywność energetyczna, w celu zoptymalizowania zużycia paliwa i zmniejszenia szkodliwego wpływu na środowisko - przyznaje operator.
Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. to wielokrotnie nagradzany przez branżowe media armator, który operuje ponad 20 wycieczkowcami. Pod koniec września 2015 roku przekazano Norwegian Escape, który był pierwszym statkiem klasy Breakaway Pluss i zastąpił ówczesny, jeden z największych wycieczkowców świata należący do floty Norwegian Cruise Line - Norwegian Epic.
Warto dodać, że w kwietniu ubiegłego roku w niemieckiej stoczni Meyer Werft rozpoczęła się budowa najnowszego wycieczkowca tej klasy - Norwegian Joy. Jego budowę rozpoczęto jako Norwegian Bliss. Na budowę statku pod taką nazwą cięto oficjalnie pierwsze blachy we wrześniu 2015 roku. Statek określany jest bliźniacza jednostka wycieczkowca Norwegian Escape.
Co ciekawe, sekcje kadłuba na Norwegian Joy powstały w polskich stoczniach. Sekcję dziobową ze sterami strumieniowymi zbudowano w Stoczni Wisła, natomiast sekcję rufową - w stoczni Marine Projects. Do Niemiec przetransportowano je na wyczarterowanym przez Meyer'a specjalistycznym ciężarowcu w lipcu ubiegłego roku, o czym szerzej informowaliśmy już na łamach Portalu Morskiego.
Czytaj także: Sekcje kadłuba na wycieczkowiec z Trójmiasta dla Meyer Werft
AL