Morska Stocznia Remontowa Gryfia ma szansę na budowę czterech lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Upłynął właśnie termin składania ofert w trwającym postępowaniu przetargowym. Ze złożonych ofert wynika, iż oferta MSR Gryfia posiada najkorzystniejsze warunki, głównie ze względu na oferowaną cenę i okres gwarancyjny.
Przetarg dotyczy budowy jednego lodołamacza czołowego i trzech liniowych. Lodołamacz czołowy będzie przeznaczony do rozbijania grubej pokrywy lodowej, natomiast lodołamacze liniowe posłużą do rozdrabniania pokruszonego lodu i poszerzania rynny wyłamanej przez lodołamacze czołowe.
Wszystkie jednostki będą przystosowane do tego, by pełnić funkcję holowników, jak również funkcje ratownicze. Dzięki specjalnym instalacjom, będą mogły także gasić pożary oraz zwalczać rozlewy ropopochodne. Każda z jednostek pomieści na pokładzie sześcioosobową załogę. Realizacja zadania będzie przebiegać w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Termin realizacji zamawiający wyznaczył na IV kwartał 2021 r.
Jednostki dla RZGW w Gdańsku będą wzorowane na tych, które MSR Gryfia wybudowała dla RZGW w Szczecinie, z tym że zostaną dostosowane do warunków panujących na dolnej Wiśle i oczekiwań RZGW Gdańsk zawartych w prowadzonym postępowaniu przetargowym. Lodołamacze Andrzej i Stanisław, które w 2014 r. MSR Gryfia zaprojektowała i wybudowała dla RZGW Szczecin eksploatowane są podczas akcji lodołamania na Odrze i Jeziorze Dąbie.
Obecnie RZGW Gdańsk dysponuje trzema lodołamaczami - Tygrysem, Orką i Rekinem, które mają od 24 do 31 lat. Budowa czterech nowych jednostek stanowi część programu odnowienia flotylli lodołamaczy w całej Polsce i zostanie sfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
rel (MS TFI SA)
Za mądry to ty nie jesteś. Te lodołamacze mają podnoszoną i opuszczaną sterówkę (na zdjęciu podniesiona) ze względu na niskie mosty na odrze.
Może według ciebie lodołamacz ma wyglądać jak jacht za 100 mln dolarów?
Kryterium ceny robi swoje, jaka cena taki wygląd i wyposażenie.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.