Cztery nowe kontenerowce, budowane dla francuskiego operatora CMA CGM, zostaną wyposażone w nowoczesny system Wärtsilä Aquarius UV, który służy do zarządzania wodą balastową. To już trzecia seria statków tego armatora, dla których wybrano rozwiązania fińskiego koncernu.
Zgodnie z umową, którą podpisano w czwartym kwartale 2016 roku, kontenerowce o pojemności 3300 TEU zostaną zbudowane w Cosco Zhoushan Shipyard Co., Ltd. w Chinach. Dostawa systemów do stoczni powinna rozpocząć się w lipcu br.
- Cieszymy się z długiej i udanej relacji ze spółką CMA CGM. Rozwiązanie Wärtsilä jest niezwykle wydajne i bardzo dobrze sprawdzone. Ponadto, jesteśmy jedyną firmą, która jest w stanie zaoferować klientom wsparcie serwisowe podczas instalacji tych systemów - mówi Joe Thomas z Wärtsilä Marine Solutions.
Konwencja BWM (Konwencja o Kontroli i Postępowaniu z Wodami Balastowymi i Osadami na Statkach - Requirements and Latest Systems of Ballast Water Treatment) wchodzi w życie z dniem 8 września 2017 r. Przewiduje ona wejście w życie przepisów w 12 miesięcy po jej ratyfikacji przez państwo, którego tonaż dopełnił lub przekroczył 35% tonażu światowego.
Według wielu opracowań naukowych przemysł żeglugowy odpowiada rocznie za transfer ponad dziesięciu miliardów ton wód balastowych. Wraz z wejściem w życie konwencji, którą specjaliści branży morskiej postrzegają za konwencję istotną dla zachowania istniejących ekosystemów morskich, zmniejszy się ilość szkodliwych morskich zwierząt wodnych i roślin, wirusów, bakterii, itp. wprowadzanych do środowiska lokalnego.
Konwencja nakłada na wszystkie statki obowiązek zastosowania planów zarządzania wodą balastową. Wdrożenie postanowień konwencji skutkuje potrzebą podjęcia działań również przez stocznie, porty, urzędy morskie, przemysł pracujący na rzecz okrętownictwa.
AL, rel (Wärtsilä, IMO)