Przedstawiciele armatora Color Line i stoczni Ulstein Verft podpisali list intencyjny na budowę największego hybrydowego statku świata.
- Podpisany właśnie list intencyjny to kamień milowy w realizacji projektu największego na świecie promu hybrydowego. To bardzo satysfakcjonujące, że norwerski przemysł stoczniowy po raz kolejny udowodnił swoją konkurencyjność na arenie międzynarodowej - powiedział Trond Kleivdal z Color Line.
Color Hybrid, bo tak wstępnie ma nazywać się prom, wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku i zastąpi, na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych. Zgodnie z zapowiedziami, Color Hybrid, o długości 160 metrów, zabierze na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych.
Ładowanie baterii, w które zostanie wyposażona hybrydowa jednostka, odbywać się będzie podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku.
Ochrona środowiska naturalnego to priorytet dla Color Line - nabrzeżny system zasilania energią operatora istnieje już w Oslo, Larvik i Kristiansand, i jak zapowiada, wszystkie porty norweskie mają zostać wyposażone w tego typu obiekty.
Color Line dysponuje obecnie flotą sześciu jednostek, w tym nowoczesnymi Color Magic i Color Fantasy.
AL, rel (Ulstein Group)
Fot., video: Ulstein Group